شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز با بیان این که عمل به قرآن سعادت دنیوی و اخروی را به ارمغان می آورد، گفت: امام خمینی(ره) با عمل به قرآن و اطاعت از دستورات الهی علیه رژیم پهلوی قیام کرد و در مقابل کفر جهانی ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، عصر امروز در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان، در اهواز، با تبریک ایام ولادت حضرت زینب(س)، گفت: وظایف هر فرد شیعه نسبت به قرآن تلاوت، تدبر و عمل به آن است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: هر مسلمانی وظیفه دارد به اندازه توان، قرآن را قرائت کرده و در آیات و ترجمه آن دقت نماید و در آن بی اندیشد و در نهایت منجر به عمل در زندگی شخصی و اجتماعی او شود.

 وی با بیان این که عمل به قرآن سعادت دنیوی و اخروی را برای ما به ارمغان می آورد، ابراز داشت: امام خمینی(ره) با عمل به قرآن و اطاعت از دستورات الهی علیه رژیم پهلوی قیام کرد و در مقابل کفر جهانی ایستاد تا سرانجام انقلاب اسلامی ایران که انقلابی بر مبنای آموزه های قرآنی و الهی بود، به پیروزی رسید.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، در ادامه افزود: . پیش از انقلاب، فعالیت‌های قرآنی محدود به برخی کشورها بود، اما با پیروزی انقلاب در هر سه عرصه تلاوت، تدبر و عمل به قرآن تحول عظیمی رخ داد که قابل مقایسه با پیش از آن نیست.

 این استاد حوزه در پایان سخنان خود، با بیان این که مدارس علمیه اهواز، تحولی بزرگ در مساجد ایجاد کردند، افزود: امروز به برکت حوزه های علمیه هیچ مسجدی در اهواز بدون امام جماعت نیست و تلاوت یک صفحه از قرآن پس از نماز نیز از افتخارات دیگری است که در اهواز اجرا می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha