یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بوشهری - جمع طلاب

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر تامل هرچه بیشتر میان حوزه، دولت و نظام گفت: حوزه‌ می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای فکری و نظری نظام بوده و به عنوان عقبه سنگین اندیشه ای، از نظام اسلامی پشتیبانی و حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امشب در دیدار رئیس جمهور با علما، فضلا و طلاب که در مدرسه فیضیه برگزارشد، ضمن خیر مقدم به  حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این اجتماع بزرگ اظهار داشت: امشب می تواند نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار حوزه باشد؛ چرا که فرزندی از حوزه بعد از سالیانی این بار به عنوان کسوت خدمتگذار به شهر مقدس قم آمده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) خاطرنشان ساخت: حضرت در این روایت فرموده است؛ خاک قم مقدس است و اهل قم از ما اهل بیت(ع) هستند و ما از آنانیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به ظرفیت امروز حوزه علمیه قم تصریح کرد: بیش از 80 هزار محصل، محقق و مدرس در حوزه علمیه قم حضور داشته و بیش از 3 هزار استاد در موضوعات فقه، اصول، فلسفه، تاریخ، تفسیر و ... مشغول فعالیت می‌باشند.

معاون جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم با بیان این مطلب که حوزه علمیه قم بیش از 150 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی دارد، گفت: امروز 122 مجله علمی، تخصصی، ترویجی و پژوهشی به قلم حوزویان در حال انتشار است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که طلاب در بیش از ده‌ها مدرسه علمیه در حال تحصیل علوم دینی هستند، اظهار داشت: 25 مرکز رشته های تخصصی، 19 انجمن علمی با عضویت 2500 صاحب نظر حوزوی و مراکز متعدد ومرکز پاسخ گویی به سوالات و شبهات از ظرفیت های بزرگ حوزه علمیه قم می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این که حوزه علمیه قم میزبان طلاب غیر ایرانی بیش از 100 کشور است، ابراز داشت: حضور خواهران طلبه بسیار برجسته بوده و در عرصه های گوناگون نسبت به کارهای فرهنگی به زیبایی نقش ایفا می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مسئولیت سترگ رسیدگی به مشکلات معیشتی طلاب را داشته که مایه دلگرمی آنان برای ادامه تحصیل علوم دینی می‌باشد.

جمهوری اسلامی و نظام، مولود حوزه‌ است

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که حوزه خاستگاه نظام اسلامی است، خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند، جمهوری اسلامی و نظام، مولود حوزه‌ است.

امام جمعه قم با تاکید بر تامل هرچه بیشتر  میان حوزه، دولت و نظام تصریح کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند پاسخگوی نیازهای فکری و نظری نظام بوده و به عنوان عقبه سنگین اندیشه ای، از نظام اسلامی پشتیبانی و حمایت کنند.

معاون جامعه مدرسین به اشاره به این که حوزه در بعد بین المللی و دیپلماسی نقش آفرین است؛ بیان داشت: حضور در ابعاد مختلف تبلیغی، فرهنگی، مساجد، دانشگاه‌ها، قوه قضائیه و سایر مراکز، حوزه را در کنار نظام اسلامی قرار داده است.

سخنرانی های روحانی ازاذهان پاک نخواهد شد

وی با اشاره به این که رئیس جمهور برخواسته از حوزه است، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین روحانی اظهار داشت: ما سخنرانی‌های شما را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام(ره) به یاد داشته و از اذهان پاک نخواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه با تاکید بر تعامل راهبری شده میان حوزه و دولت اظهار داشت: شما در این زمینه نقش ایفا کنید و حوزه نیز پاسخ‌گو می‌باشد.

تذکرات در راستای خیر خواهی است

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حمایت مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری از دولت و نظام ابراز داشت: اگر تذکری در موضوعات گوناگون داده می‌شود، صرفا در راستای خیر خواهی و دلسوزی بوده و این مشخصه استقلال حوزه ‌های ماست.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شهر مقدس قم پرداخت و گفت: قم موطن طلاب و روحانیون بوده  و جایگاه و عظمت آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

امام جمعه قم با اشاره به این که شهر مقدس قم محل تلاقی استان‌های متعدد در این کشور است، اظهار داشت: قم پایگاه انقلاب بوده و و زائران بسیاری از سراسر ایران و جهان به این شهر می‌آیند.

وی تاکید کرد: امروز انتظار می‌رود کارهای مناسبی برای این شهر انجام بپذیرد؛ البته گام‌های خوبی در 36 سال پس از انقلاب اسلامی برداشته شده، اما  کم است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که بهداشت، آب، بیکاری، اشتغال، مسکن،  و ... از مشکلات شهر مقدس قم است، یادآور شد: از جنابعالی انتظار می‌رود به حرمت کریمه اهل بیت(علیهم السلام)  به مشکلات شهر و استان قم رسیدگی کرده تا ما دیگر شاهد این تنگناها نباشیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه تاکید کرد: ما دوست داریم «روحانی» روحانیون خود پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر باشد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اعتماد مردم نسبت به نظام و روحانیت، اظهار داشت: مردم در انتخابات به عمامه شما اعتماد کرده  و عاشق روحانیت هستند؛ پس با ارائه خدمات صادقانه این اعتماد را چند برابر کنید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha