چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 345670
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
بلخی

حوزه/ پنجاهمین همایش یادبود علامه شهید سید اسماعیل بلخی عصر امروز در دانشگاه مفید قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در  همایش گرامیداشت مقام علامه شهید سید اسماعیل بلخی با اشاره به اهمیت برگزاری این گونه جلسات گفت:علامه بلخی بخشی از سرمایه عظیمی از اندیشه عرفان اسلامی است.

وی افزود: اگر این بزرگان در تاریخ ما نبودند امروز بسیاری از سرمایه های عظیم معنوی از جمله زمزمه‌های عارفانه خواجه عبدالله را هم نداشتیم و در این مسیر علمای شیعه و سنی هر کدام نقش های مهمی ایفا کردند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم افغانستان و بزرگان این کشور سهم بسیار زیادی در این شکوه میراث فرهنگی اسلامی دارند و این موضوع باید گفته شود که شخصیت‌های این کشور در عرصه‌های مختلفی تاثیرگذاری داشته‌اند.

آیت الله نعیم‌آبادی توجه به میزان سهم دو ملت ایران و افغانستان در عرصه‌های مختلف را لازم دانست و تصریح کرد: برگزاری این گونه برنامه ها می تواند در راستای انتقال اندیشه‌ها و تقویت اتحاد موثر باشد، زیرا این دو ملت درواقع از یک ریشه برخوردار هستند.

وی گفت: احیای قومیت‌گرایی و اثبات برتری قوم‌ها بر یکدیگر بزرگترین خطر برای جهان بشریت است؛ امام علی(ع) در نهج البلاغه به خطرات این تفکر یعنی برتری جویی پرداخته اند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان یادآور شد: دشمنان ما امروز سعی می کنند که مناطق مختلف یمن و لیبی را از از هم جدا کند.

وی خاطرنشان کرد: صدام به همین علت ایرانی‌ها را از عراق خارج کرد تا بگوید رکن سیاسی او قومیت است و همچنین در زمان شاه حزب رستاخیز پرچم‌دار این قومیت بود و در این راستا با تحقیر ملت‌ها به دنبال افزایش اختلافات میان قوم‌های مختلف بودند.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به این مطلب که علامه بلخی شخصیتی با تفکر جهانی بود گفت: ایشان حرکت‌های گسترده بین‌المللی را در تفکر خود مورد توجه قراردادند.

وی اظهارکرد: ایشان با اقدامات گسترده‌ خود با تمام توان و ظرفیت برابر یهود ایست؛اد اما اکنون صهیونیست‌‌ها به دنبال اسلام‌هراسی هستند و به همین دلیل باید سعی کنیم تضادها را کنار بگذاریم و با هم متحد شویم.

 

 

.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha