یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 345997
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
میثاق نامه

حوزه/ حافظان قرآن کریم با قرائت میثاق نامه ای، عهد بستند که با ترویج فرهنگ و معارف قرآن، آتش حق طلبی و حقیقت جویی را در سینه جوانان اروپا و آمریکای شمالی شعله ور کنند.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، متن میثاق نامه حافظان قرآن کریم که در مسابقات قرآن خراسان رضوی قرائت شد، بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم

خداوند رحمان را شاکریم که به رحمت رحیمیه اش توفیق خوشه چینی از خرمن پرفیض کلامش را که باب معرفتش می باشد، نصیبمان نمود و ما را با نیل به افتخار حفظ کلامش، محفوظ از شرور زمینی و آسمانی نمود.

ما حافظان کلام وحی از درگاه حضرت حق مسئلت می نماییم ما را در پایداری برعهد و پیمان هایی که در آستانه این رویداد بزرگ حفظ قرآن کشور در ایام غمبار فاطمیه در جوار مضجع شریف سلطان سریر ارتضاء، امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء می بندیم، یاری نماید.

  1. با حضرت حق تعالی عهد می بندیم؛ برعهدی که در ابتدای آفرینشمان بر تعبد به ربوبیتش اقرار نمودیم، همواره استوار باشیم.
  2. با پیامبر اعظم صلی اله علیه و آله وسلم میثاقی وثیق بر تبعیت از دو ثقل یادگار و ماندگارش داریم.
  3. با قرآن عزیز پیمان می بندیم همانگونه که در حفظ کلمات نورانی اش همت گماردیم، در فهم معارف و عمل به برنامه های سعادت بخشش نیز کوشش نموده و به شکرانه نعمت حضور در سلک حافظان قرآن حداقل سه نفر دیگر را نیز به این فیض نائل نماییم.
  4. با ائمه هدی و اوصیاء نبی خدا صلوات الله و سلامه علیهم عهد می بندیم؛ همچنان که  زائر قبور نورانی آنان و امامزادگان هستیم، ذاکر مناقب و معارف آنان در قول و عمل باشیم.
  5. با امام زمان و صاحب امر و امورمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پیمان می بندیم؛ به عنوان یک منتظر حقیقی در صدد فراهم نمودن مقدمات ظهور شریفش با تمام توان باشیم.
  6. با امام راحل میثاق می بندیم؛ نخواهیم گذاشت این انقلاب که حاصل مجاهدت میلیون ها شهید و ایثارگر است، به دست نااهلان و نا محرمان بیفتد.
  7. با شهدای معظم انقلاب و دفاع مقدس عهد می بندیم که پاسدار حرمت خون پاکشان که در راه اعتلای پرچم قرآن نثار گردید باشیم.
  8. با شهدای عرصه علم و فناوری پیمان می بندیم؛ که با تمام توان هرگز نخواهیم گذاشت، کشتی علم و دانش کشور که بر امواج خون های مطهرشان به جریان افتاده است، لحظه ای از حرکت بایستد.
  9. با شهدای مدافع حرم عهد می بندیم؛ همانند آنان پاسدار حرمت حریم ولایت و عفاف باشیم.
  10. و در پایان با رهبر، مقتدا و نائب امام زمانمان میثاقی محکم و ناگسستنی می بندیم تا با ترویج فرهنگ و معارف قرآن عزیز، مقدمات شعله ور شدن آتش حق طلبی و حقیقت جویی را در سینه جوانان اروپا و امریکای شمالی در پاسخ به نامه پدرانه معظم له فراهم آوریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha