شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با انتقاد از ترویج تجملات در ازدواج جوانان، گفت: امروز جوانان زیربار ازدواج نمی روند و این مسئله هیچ تناسبی با آیات و روایات و سنت اهل بیت(ع) ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله حائری شیرازی، عصر امروز در جلسه چهارم و پایانی اجلاس خبرگان رهبری، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم از مشکلاتی که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد سخن گفت و از ترویج برخی تجملات دست و پاگیر در زمینه ازدواج به شدت انتقاد کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امروز جوانان زیربار ازدواج نمی روند و این مسئله هیچ تناسبی با آیات و روایات و سنت اهل بیت(ع) ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تبیین دقیق معارف دینی برای مردم، تصریح کرد: اگر مردم آن طور که دین به ما آموخته زندگی خود را مدیریت کنند، شاهد معضلات اجتماعی مثل کاهش ازدواج و افزایش رشد طلاق نخواهیم بود.

آیت الله حائری شیرازی یادآور شد: هر راهکار اسلامی ناقصی، مشکلاتی را برای ما پدید می آورد و ما باید راهکار را تکمیل کرده و نسخه شفا بخش اسلامی را کشف کنیم تا دیگرانی که می خواهند حکومت اسلامی تشکیل دهند و از ما راهکار می خواهند، دست ما پر باشد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه از برخی سیاست های بانکی و پولی انتقاد کرد و با ابراز نگرانی درباره این گونه سیاست ها، ابراز داشت: ما برای حل مشکل بانک ها قانون فعلی یا بانکداری اسلامی و بدون ربا را ارائه دادیم. ممکن است تأمین پول "لاتُظلَمون و لاتَظلِمون" هم قابل تجربه باشد، لذا به ضرس قاطع در رد آن عجله نکنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha