پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
بیانیه

رهبر شیعیان پاکستان و دبیر کل شورای علمای شیعی این کشور حمله ترورستی در معبد مسیحیان در لاهور را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و حجت الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی دبیر کل شورای علمای شیعی این کشور انفجارهای رخ داده در کلیساهای منطقه مسیحی نشین یوحنا آباد را به شدت محکوم کردند.

ایشان نسبت به تلفات جانی صورت گرفته در این انفجارها اظهار تاسف کرده و با ابراز تسلیت به بازماندگان جانباختگان این فاجعه گفتند: تثبیت امنیت در کشور بدون نابودی کامل تروریسم و افراط گرایی ممکن نیست. اقلیت ها نیز میهن پرستان و پاکستانی هستند. ما نیز در غم هم وطنان سهیم هستیم و با ابراز اتحاد و همدلی با آنها اعتراض خود را نسبت به انفجارهای رخ داده در کلیساهای منطقه مسیحی نشین یوحنا آباد را به ثبت میرسانیم. ما از دولت میخواهیم تا با کشف شبکه اصلی دست اندرکاران این فاجعه آنان را به شدت مجازات نماید.

رهبران شیعی پاکستان تاکید کردند: امروزه گروه های تکفیری دلیل اصلی تروریسم و اضطراب در کشور هستند. تاوقتی که با برنامه ریزی دقیق تکفیری ها مجازات نشوند، استقرار امنیت در کشور آرزویی بیش نخواهد بود. این طرزِ فکر تکفیری است که برای یکپارچگی کشور تهدید به شمار آمده و ریشه اصلی تروریسم است. امروزه تروریسم برای دولت به چالش بزرگی تبدیل شده. حاکمان دولتی در حفظ و امنیت ملت عاجز مانده اند. محکوم کردن هر فاجعه بعد از وقوع آن توسط حاکمان کافی نسیت بلکه لازم است تا عملیات ضرب عضب گسترش پیدا کند. لذا تا وقتی که عملیاتی بر علیه دست اندرکاران گسترش طرزِ فکر تکفیری و مدارس دینی که به آنها کمک می کنند صورت نگیرد، تولید تروریستها در این کارخانه ها همچنان ادامه خواهد داشت. در نتیجه کشورمان هیچگاه امنیت واقعی را تجربه نخواهد کرد. برای نابودی تروریسم لازم است که افعال تکفیری ها را شدیدا زیر نظر داشته و عملیات مبارزه با آنها را در سراسر کشور گسترش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha