جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
فوادیان

حوزه/ کارشناس برنامه سلام زائر گفت: طبق آمار و اطلاعات جمع آوری شده، شبکه های مجازی و تلفن همراه عامل اصلی 60 درصد طلاق های یکسال گذشته کشور بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام فوأدیان در برنامه زنده سلام زائر مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: متاسفانه آنچه امروز از سوی دشمن دانا برای نسل جوان و جامعه ما تجویز شده است به عنوان شبکه های مجازی واتساب، وایبر، لاین و... عامل 60 درصد طلاق های یکسال گذشته کشور را به خود اختصاص داده است.

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت افزود: چطور می شود زوج ها در کانون گرم خانواده برای با هم گفت وگو کردن فرصت ندارند و  هر کدام با گوشی های تلفن همراه خود گوشه ای از اتاق مشغول هستند و شدت این جریان به گونه ای است که حتی برای صحبت با یکدیگر از طریق این شبکه های مجازی با هم مرتبطند و هر روز از یکدیگر فاصله می گیرند.

حجت الاسلام فوأدیان بیان داشت: چرا وقتی می شود از بُعد مثبت وارد فضای مجازی شد، ما بدترین نوع آن را انتخاب می کنیم؟

وی گفت: تشکیل گروه هایی با موضوعات مهدوی، فاطمی، علوی و غنی سازی آن با مطالب متعدد برگرفته از آیات و روایات می تواند به دانش معرفتی ما بیفزاید و حتی پاسخ به شبهات می تواند نقش مهم و بسزایی را در شبکه های مجازی تلفن های همراه ایفا کند، چرا باید راه ناسالم و مطمئن را انتخاب و در آن گام برداریم؟!

وی به سایت های متعدد اسلامی و برگرفته از آموزه های دینی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سایت های متعدد اسلامی با محوریت مهدویت مطالب و نکات ارزشمندی را در دسترس علاقه مندان قرار داده است که از جمله می توان به سایت مسجد مقدس جمکران، مرکز تخصصی مهدویت، بنیاد مهدی موعود(عج) و... اشاره کرد.

حجت الاسلام فوأدیان در بخش دیگری از سخنانش به مباحث مربوط به فلسفه انتظار و مهدویت پرداخت و گفت: انتظار فرج در اسلام و به ویژه در مذهب تشیع، عبارت است از ایمان استوار به امامت و ولایت حضرت ولی عصر(علیه‌السلام) و امید به ظهور آن آخرین ذخیره الهی و آرزوی فرا رسیدن روزگار رهایی مستضعفان از چنگال مستکبران، و تمام شدن دوران ظلم و ستم طاغوتیان، و پیروزی نهایی مؤمنان، و آغاز حکومت صالحان، تا پایان جهان است. که این انتظار دربردارنده تمامی مبانی اعتقادی اسلام است.

وی افزود: انتظار فرج در اسلام، در واقع نوعی آمادگی است، آمادگی برای پاک شدن، پاک زیستن و دور ماندن از زشتی‌ها و آمادگی برای حرکتی مستمر و دائم، با تلاش و کوششی پی‌گیر و خستگی ناپذیر توأم با خود سازی در مرحله اول و دگر سازی در مراحل بعدی و سرانجام آمادگی برای شرکت در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) که آغاز آن ظهور حضرت و فرجام آن، شکست تاریکی‌ها و ظلم‌هاست و نتیجه آن، برپایی حکومت عدل الهی و تحقق قول و پیمان خداوند به عزت بخشی مؤمنان است.

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت به مسأله انتظار از نگاه روایات اشاره کرد و گفت: در روایات و سخنان حیات بخش پیشوایان شیعه، گلواژه انتظار مفهومی بس ژرف و پرارج دارد. بطوریکه انتظار زیبا‌ترین و کامل‌ترین جلوه بندگی حق تعالی است، به گونه‌ای که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) انتظار فرج را برترین عبادت و افضل اعمال امتش می‌خواند.

انتهای پیام     313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha