یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حجت الاسلام اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم: در جوامع غربی زن به عنوان دکور و موجودی تبلیغاتی است که به عنوان عروسک‌های بزک کرده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن گفت: برای بررسی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) باید قبل از ولادت ایشان و مخصوصاً نگاه عصر جاهلیت به زن را مورد بررسی قرار دهیم.

وی بیان کرد: در عصر جاهلیت اعتقادات غلطی نسبت به زن وجود داشت و زمانی که خداوند دختری به آن‌ها می‌داد از ناراحتی، صورتشان سیاه می‌شد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: نگاه عصر جاهلیت نشان می‌دهد که زن‌ها در بین آن‌ها جایگاهی پست داشته و تحقیر می‌شدند، به طوری که حتی کشتن دخترها نیز امری عادی بود.

وی با بیان اینکه با ولادت حضرت زهرا(س) خداوند پیامبر(ص) را به قربانی کردن شتر و نماز شکر دستور می‌دهد افزود: پیامبر(ص) ارزش بسیاری برای فاطمه زهرا(س) قائل بودند و به طوری که به احترام او می‌ایستادند و به این وسیله بر همه عقاید دوران جاهلیت خط بطلان کشیده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با اشاره به اینکه تمام دنیا مدیون فاطمه(س) است گفت: ائمه اطهار(ع) که انوار الهی می‌باشند و همه برکات و خیراتی که در بشر و مخصوصاً در شیعه وجود دارد، از برکت وجود حضرت فاطمه(س) است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در همه امور زندگی به ویژه مسائل خانوادگی منحصر به فرد است مطرح کرد: ایشان در عرصه همسرداری به قدری تأثیرگذار هستند که روزی پیامبر(ص) از امام علی(ع) می‌پرسند که فاطمه(س) برای تو چگونه است و جواب می‌دهند که بهترین کمک من در بندگی خداوند است.

مدیر مدرسه علوی قم اضافه کرد: زندگی علی(ع) و فاطمه(س) یک الگو برای همه خانواده‌ها است و خانواده‌ای که به دنبال خوشبختی باشد باید زندگی او را سرلوحه خود قرار دهد.

نقش مادران در سلامت جامعه

وی بیان کرد: پیشرفت‌های یک جامعه درگرو عدم وجود فساد در جامعه و تربیت خانوادگی است و نقش مادران در تربیت فرزندان و پاک شدن جامعه از فساد بسیار تأثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز مادر ابراز داشت: باید توجه کنیم که وقتی می‌توانیم از مقام مادر تجلیل کنیم که زهرا(س) را در همه ابعاد الگو قرار دهیم در غیر این صورت تنها دادن یک کادو کفایت نمی‌کند.

وی با بیان این که امروز در جوامع پیشرفته آنچه که واقعاً مورد توجه قرار نمی‌گیرد مسئله زن و مادر بودن است گفت: در جوامع غربی زن به عنوان دکور و موجودی تبلیغاتی است که به عنوان عروسک‌های بزک کرده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر مدرسه علوی قم ادامه داد: مطرح شدن برخی از ارزش‌ها در جامعه موجب شده تا دلبستگی زن‌ها به مسئولیت‌های بیرون از خانه زیاد شود و از مسئولیت‌های واقعی خود غافل شوند.

اولین مسئولیت زنان همسر داری و تربیت فرزند است

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که اولین مسئولیت زن‌ها همسر داری و تربیت فرزند است که اگر به این مسئولیت‌ها توجه کند نتایج آن را در جامعه سالم خواهیم دید.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی عنوان کرد: اینکه زنان جامعه اسلامی خود را برای امور بسیار پایین قانع کنند و برای دست‌یابی به درآمدی اندک از وظیفه خود غافل شوند، اثرات مخربی بر جامعه دارد.

وی با بیان اینکه الگوی زنان ما باید فاطمه(س) باشد و نباید الگوی آن‌ها از غرب گرفته شود گفت: نباید زرق و برق‌های امروز دنیا زنان ما را فریب دهد و آن‌ها را از مسائل ارزشی غافل کند.

مدیر مدرسه علوی قم با اشاره به اینکه در جامعه ما الگوهای ارزشی مانند فاطمه زهرا(س) در جامعه کمتر عرضه می‌شود تا زنان ما با آن‌ها مأنوس شوند افزود: رسانه‌ها باید به شخصیت فاطمه زهرا(س) توجه بیشتری داشته باشند و به جای روی آوردن به الگو قرار دادن هنرمندان سعی کنند که حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی واقعی زنان مسلمان بیشتر به جامعه معرفی کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha