جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت‌الاسلام میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: هنر انقلاب اسلامی باید مبتنی بر اصول و ارزش های اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی، در دیدار با هنرمندان استان لرستان که با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هنرمند خصوصاً شهید آوینی، برگزار شد گفت: امروز باید هنرمندان با تاثیر زبان در هنر نقش آفرینی کنند و با سرمایه گذاری در مسئله هنر در حفظ ارزش ها و انتقال فرهنگ دفاع مقدس، تلاش کنند.

به گفته وی، امروز باید هنر مقاومت در ابعاد گوناگون از جمله شعر ، تئاتر و نقاشی جلوه نمایی پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، با اشاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی دلنشین است گفت: هنرمندان متعهد باید تلاش کنند تا هنرنمایی آنها بر اصول و ارزش های اسلامی مبتنی باشد و در اگاهی آحاد جامعه نیز تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی افزود: دو عنصر تولی و تبری باید در همه عناصر هنری هنرمندان برجسته باشد چرا که پایه و اساس هنر انقلاب اسلامی بر پایه هنر مقاومت شکل گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: هنر در جامعه اسلامی باید مطابق با واقعیت باشد و هنرمند تلاش کند با توکل بر خداوند و به کار گرفتن عناصر جاوادانه و ماندگار در هنر خود تاثیر گذاری بیشتری در جامعه به جا گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان داشت:  امروز مقاومت در کشورهای مسلمان از جمله فلسطین و لبنان نیز با تاسی از هنر مقاومت شکل گرفته است لذا هنرمندان با بهره گیری از عوامل موثر و اعتقاد جامعه اسلامی سعی کنند آثار خود را ماندگار نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین میر عمادی افزود: هنر مقاومت در کلام امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب  به خوبی مشهود است و هنرمندان باید با دفاع از ولایت و حفظ نظام اسلامی آثار خود را خلاقانه و هنرمندانه جلوه دهند.

حجت الاسلام حنان ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز در ادامه این مراسم گفت: امتیاز دین اسلام بر سایر ادیان این است که براساس علاقه انسان نسبت به همدیگر و یک دلی و یک زبانی شکل گرفته و اسلام نیز ایثار و علاقه و همسبتگی بین انسان را برهمدیگر واجب ساخته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha