یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
شیخ الاسلام

حوزه / مدیر کل آموزش و پرورش استان قم از حضور 550 طلبه معلم در مدارس مختلف آموزش و پرورش استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آقای دژاکام، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس قم در سالن محراب حرم مطهر، ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: عملکرد آموزش و پرورش استان قم با دو رویکرد اجرایی و عملیاتی در سال 1393مواجه بود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان، گفت: از جمله برنامه ها در این راستا، درس  هایی از قرآن حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی می باشد که پنج شنبه ها از صدا و سیما در حال پخش است و دانش آموزان زیادی از قم را مخاطب خود نموده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تحصیل 200  هزار دانش آموز در مدارس آموزش و پرورش این استان گفت: از این تعداد، 44 هزار نفر از آنان به همراه خانواده هایشان در مسابقه درس هایی از قرآن شرکت کرده اند و  2150 نفر از دانش آموزان به مرحله استانی راه یافته اند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر آشنایی دانش آموزان استان با نهج البلاغه، قرائت و تفسیر قرآن و احکام، دانش آموزان قم در جایگاه دوم کشوری قرار دارند.

دژاکام با بیان این که در مسائل آموزشی، به تقویت بنیه علمی دانش آموزان توجه شده است، گفت: تلاش داریم که دانش آموز شب امتحانی تربیت نشود. زیرا دانش آموزان ما نباید در بازه زمانی محدود به دنبال یادگیری مباحث علمی باشند، بر این اساس با برنامه ریزی صورت گرفته، دانش آموزان از شروع سال تحصیلی و کلاس ها، طبق برنامه مطالعاتی، به فراگیری می پردازند.

وی درباره بازسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: در قم 1312 مدرسه در حال فعالیت است که برای تمامی مدیران، معلمان و حتی سرایه داران آنها در تمامی مباحث آموزشی و تربیتی دوره های ضمن خدمت برگزار شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: از مجموع 14950 نفر همکار فرهنگی در قم، 550 نفر آنان طلبه، 1750 نفر دارای مدرک دکتری و فوق لیسانس و 250 نفر جزو مهندسین هستند.

وی تقویت مدارس کاردانش و فنی و حرفه ای را از سیاست های آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، بسیاری از مدارکی که به دانش آموزان داده شد و در دانشگاه ها نیز آن را ادارئه داده اند، مسئله اشتغال آنها درکشور به بحرانی تبدیل کرده است. در این راستا رشته های بومی استان قم مد نظر قرار گرفت.

دژاکام افزود: امروزه در تمامی 70 مدرسه کاردانش و فنی و حرفه ای استان، نمایشگاه هایی برپا می باشد که دانش آموزان پیش از انتتخاب رشته، به همراه والدین خود می توانند از این نمایشگاه ها بازدید داشته باشند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha