شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محسن غرویان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان این وقتی که در خلوت مناجات می کنیم دل ما از زنگارها صیقل می‌خورد گفت: در ایام اعتکاف می‌توانیم دلمان را از زنگارها و غبارها پاک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که اعتکاف سنتی است که از صدر اسلام وجود داشته گفت: رجبیون در ادعیه ما کنایه از افرادی هستند که اهل اخلاص در عمل هستند.

وی بیان کرد: ماه رجب ماه عبادت و بندگی و مقدمه‌ای برای ماه شعبان و رمضان است و دعاها و مناسک خاصی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها اعتکاف است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه روایات بسیاری داریم که مشخص می‌کند که مراسم اعتکاف از زمان ائمه(ع) نیز بوده است افزود: فلسفه اعتکاف این است که انسان سه روز در خلوتی اعمال خاصی را انجام دهد تا بتواند ارتباط قلبی با خدا پیدا کرده و نیت پاکی پیدا کند و دلش صاف شود.

وی با بیان اینکه وقتی در خلوت مناجات می کنیم دل ما از زنگارها صیقل می‌خورد گفت: ما در ایام اعتکاف می‌توانیم تا جایی که می‌توانیم دلمان را از زنگارها و غبارها پاک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان با بیان اینکه که به فرمایش علامه حسن زاده آملی جوان‌ها قریب العهد هستند و فاصله آنها با خدا نسبت به کسانی که زیاد در دنیا بوده‌اند کمتر است تصریح کرد: جوان‌ها فطرت پاکی دارند و به خاطر این فطرت پاک تمایل بسیاری برای حضور در اعتکاف دارند.

وی بیان کرد: داشتن قلب صاف و بدون نفاق بسیار مهم است و ایام اعتکاف بهترین ایام برای بستن عهد با خدا است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه معتکفین باید سعی کنند حس و حال خود را در طول سال حفظ کنند گفت: تعلقات دنیوی این حس معنوی را کمتر می‌کند و البته به حس انسان نیز بستگی دارد و می‌تواند این حس را در طول سال حفظ کند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha