پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت‌الاسلام سمیعیان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع)قم با اشاره این که اگر مراسم معنوی اعتکاف به طور صحیح انجام، دارای جاذبه است گفت: ما هرچه اعتکاف را ساده‌تر و سالم‌تر برگزار کنیم خود به خود نسل جوان تشنه این برنامه‌های معنوی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه اصل اعتکاف از نبی مکرم اسلام(ص) به ما رسیده است و پیامبر(ص) در دهه آخر ماه رمضان معتکف می‌شدند گفت: اصل اعتکاف منحصر به زمان خاصی مانند ماه مبارک نیست و چنانچه پیامبر(ص) فرموده است در هر زمانی انسان می‌تواند در خانه خدا معتکف شود و باید حداقل 3 روز باشد.

وی بیان کرد: در قم و حوزه علمیه شاید از دیرباز اینگونه بود که این سه روز با فضیلت ماه رجب را به عنوان اعتکاف انتخاب کرده بودند و در مساجد معتکف می‌شدند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره اینکه اگر مراسم معنوی اعتکاف به طور صحیح انجام شود خود به خود دارای جاذبه است گفت: ما هرچه اعتکاف را ساده‌تر و سالم‌تر برگزار کنیم خود به خود نسل جوان تشنه این برنامه‌های معنوی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف هرچه به سنت پیامبر(ص) و روایات اهل‌بیت(ع) نزدیک‌تر باشد تأثیر شگرفی در بین همه اقشار دارد افزود: وجود تشریفات و اجرای برنامه‌های سنگین در کنار این مراسم از معنویت اعتکاف می‌کاهد و امکان دارد با استقبال نسل جوان همراه نباشد.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha