شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اين که روحانيت پاسدار اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: روحانیت در عرصه دفاع از دين سينه سپر کرده و براي پاسداري از آن می کوشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گلپایگان، آیت الله سيداحمد خاتمي، ظهر امروز، 12 اردیبهشت ماه، در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره)گلپایگان بود، گفت:  با توجه به اين که سه سال از افتتاح و بازگشايي این مدرسه مي‌گذرد، توانسته جايگاه خود را به خوبي بين طلاب و متقاضيان علم ديني باز کند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اين که لباس روحانيت يک لباس معمولي نيست و عمامه تاج فرشتگان است، تصريح کرد: اين لباس، لباس خدمت به دين و نوکري مکتب اسلام و اهل بیت(ع) است.

 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به این که لباس روحانیت شناسنامه دين است، تصریح کرد: همه بايد تلاش کنيم در مسير اخلاق و دوري از گناه حرکت کنيم.

وی با تاکيد بر اين که روحانيت پاسدار اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است، خاطر نشان کرد: روحانیت در عرصه دفاع از دين سينه سپر کرده و براي پاسداري از آن می کوشد.

 آيت الله خاتمي، به مشخصه‌هاي يک روحاني موفق اشاره کرد و افزود: کسي که معمم مي‌شود بايد به اخلاق بيشتر از دیگران بها دهد و هر جایی ولوحلال، نرود. هيچ کس از يک روحاني انتظار ندارد که به همه مسائل احاطه داشته باشد و اگر مساله‌اي را نمي‌داند بگوييد نمي‌دانم، ولي جوابش را پيدا کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ساده‌لوحی و غرور را از آفات يک روحاني عنوان کرد و گفت: نظام اسلامي در راس نظام‌هاي ديني عالم است و اين مسئله براي ايران اسلامي مايه افتخار است.

امام جمعه موقت تهران، شهرهای گلپايگان، خوانسار و خمين را قطب پرورش و صدور عالمان ديني خواند و ابراز داشت: آيت الله العظمی گلپايگاني(ره) و ... نه‌ تنها فخر گلپایگان، بلکه فخر دنياي اسلام هستند.

آيت الله خاتمي با نقل خاطره ای از آیت الله العظمی گلپایگانی(ره)، خاطر نشان کرد: 50سال پيش شاه مي‌‌خواست در قم  سينما بسازد که با مخالفت علماي قم مواجه شد، ولي شاه اين کار را انجام داد و قبل از انقلاب اين سينما تخريب و مدرسه شهابيه در آن احداث شد، شاه وقتي خواست به قم بیاید، حضرت آيت الله گلپايگاني(ره) به طلاب گفتند: «فردا درس تعطيل است و نبايد هيچ طلبه‌ای از خانه خارج شود»، زماني که شاه وارد قم شد، به تن تعدادي از خدام لباس روحانيت پوشانند و به ميدان آوردند، در اين مراسم شاه توهين بزرگي به طلاب کرد و زماني که امام(ره) اين حرف را شنيدند، فرمودند"شاه با اين حرفش گور خودش را کند". اين وضعيت اسلام قبل از انقلاب بود، اما به برکت انقلاب روحانیت جایگاه واقعی خود را یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha