شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 349089
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
اعتکاف

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: امسال 400 نفر در مسجد جامع حوزه علمیه کمالیه خرم آباد معتکف شدند.

حجت الاسلام حیات الغیبی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در خرم آباد با اشاره به اینکه مسجد حوزه علمیه کمالیه خرم آباد مسجد جامع این شهر است،گفت : همزمان با ایام البیض 400 نفر از طلاب ، دانشجویان و .... در این مسجد با خدای خود خلوت کرده و معتک شده اند.

وی افزود : در مدت سه روز اعتکاف معتکفان از برگزاری نماز جماعت ،سخنرانی مبلغان قرائت قرآن و همچنین مشاوره های فردی و خانوادگی با حضور مشاوران و مبلغان دینی بهره مند می شوند

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی است بیان کرد :در شیوه زندگی اهل بیت(ع) و انبیای الهی هم اعتکاف و خلوت گزینی با خدا آمده است.

حجت الاسلام حیات الغیبی خاطر نشان کرد :در مدت سه روز خلوت با خالق هستی انسان تمام تعلقات دنیوی را کنار می گذارد و تنها به مراقبت از نفس خود می پردازد.

وی، رسیدن به آرامش روحی فردی و خانوادگی و همچنین رسیدن به قراب الهی را از  مهمترین فلسلفه های اعتکاف برشمرد.

حضور 200 مبلغ و مبلغه  در مراسم اعتکاف لرستان

حجت الاسلام احمد رضا غلامی، معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی  استان لرستان،هم در گفتگو با خبرنگار حوزه در خرم اباد گفت : 200 مبلغ بومی و غیر بومی همزمان با ایام اعتکاف در این مراسم حضور یافته و ضمن بیان مسایل و احکام شرعی به سئوالات مختلف معتکفین هم پاسخ می دهند

وی  افزود :روزهای پایانی ایام البیض نیز مصادف با وفات بانوی بزرگ صب حضرت زینب کبری(س )است و مبلغان و مبلغات تلاش می کنند یکی از بزرگترین ویژگی های این بانوی بزرگوار را که دفاع از ولایت است را در جمع معتکفان بیان کنند.

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان  خاطر نشان کرد : سخنرانی، بیان احکام و مشاوره  از دیگر برنامه های اجرایی مبلغان و مبلغات در مساجد استان لرستان است .

وی با اشاره به  اینکه بیشترین قشر شرکت کننده در ایام اعتکاف نوجوانان و جونان هستند، بیان داشت :حضور مبلغان و مبلغات در این ایام می تواند بسیاری از شبهات ذهنی  این قشر جامعه  را برطرف کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha