چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان این که باید ولایت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری را در زینب(س) مدنظر قرار دهیم گفت: پس از عاشورا کسی که مسئولیت همه خطرها را پذیرفت و تا پایان نیز ایستاد تا این نهضت را به مقصود رساند حضرت زینب(س) است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) اظهار کرد: شخصیت حضرت زینب(س) انصافاً شخصیتی استثنایی در عالم خلقت است و پس از مادرشان زهرا(س) شخصیتی که چنین کمالاتی داشته باشد کمتر دیده می‌شود.

وی بیان کرد: حضرت زینب(س) جای خالی مادر را برای پدرشان پر می‌کردند و با برادران بزرگوارشان امام حسن (ع) و امام حسین(ع) همواره همراه بودند و آنچه توانسته است؛ زینب را زینب و ارزشش را بیشتر کند ارتباط و پیروی‌ است که با ولایت و ولی خدا داشته است.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه جدای از خواهر بودن بحث ولایت پذیری برای او بسیار مهم بوده است گفت: حضرت زینب(س) علاقه بسیاری به برادرشان داشتند و زمان خروج از مدینه حاضر نشدند که در مدینه بمانند و ما نیز این بخش عاطفی حضرت زینب را بسیار مطرح می‌کنیم ولی با این حال چیزی که بیشتر از همه خود را نشان می‌دهد ارتباط ولایی او با برادرش است و باعث می‌شود که همانطور که خداوند مقدر کرده بود کمال نهضت به دست زینب(س) باشد.

وی با بیان این که باید ولایت پذیری و مسئولیت‌پذیری را در زینب(س) مدنظر قرار دهیم افزود: پس از عاشورا کسی که مسئولیت همه خطرها را پذیرفت و تا پایان نیز ایستاد تا این نهضت را به مقصود رساند حضرت زینب(س) است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با اشاره به مدیریت بحران حضرت زینب(س) در آن موقعیت گفت: حضرت زینب(س) با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده بود و بی‌ادبی‌ها و هتاکی‌هایی که صورت می‌گرفت بحران را مدیریت می‌کند که این مدیریت بحران ویژگی بعدی حضرت زینب (س) است.

به ضعف مدیریت مبتلا هستیم

وی با بیان اینکه ما باید بحث مدیریت در زمان بحران را در زندگی پررنگ کنیم و سعی کنیم که از مشکلات بگذریم تصریح کرد: ما در زندگی شخصی به ضعف مدیریت مبتلا هستیم که موجب می‌شود سریع از کوره در برویم و مشکلاتمان افزایش پیدا کند و برای رهایی از آن باید سعی کنیم که این ویژگی را از حضرت زینب(س) یاد بگیریم.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم ابراز داشت: باید در دانشگاه‌ها رشته تحصیلی به نام مدیریت بحران ایجاد شود؛ چون بحران تنها زلزله و سیل نیست و بحران‌های شخصی در زندگی نیز قابل توجه است.

وی بیان کرد: حضرت زینب(س) با وجود تمام مشکلات دست از ارزش‌ها برنداشت و حاضر نشد حجاب و ارزش‌های معنوی بالای خود را از بدهد و نشان داد باید در جامعه اسلامی باید زنان سعی کنند که زمانی که مشکلاتی پیش می‌آید اعتقادات خویش را از دست ندهند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه امروز در عالم سیاست دشمن می‌خواهد ملت را به سمت خود بکشاند گفت: باید از زینب(س) یاد بگیریم که در برابر ناملایمات و دشمنی‌ها زانو نزنیم و در برابر چراغ سبز دشمن دین و ارزش‌های دینی‌مان را از دست ندهیم.

وی با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم که زینب را فقط را در بحث گریه نبینیم بلکه باید هم برایش گریست و هم راه زینب بودن را فرا گرفت ادامه داد: امروز به برکت وجود زینب(س) می‌بینیم که قیام امام حسین(ع) باقی مانده است و باید او را الگوی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha