شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 349179
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
1

حوزه/ مراسم تجلیل از اساتیدو معلمان مدارس و آموزشگاه های مرکز امور طلاب و خانواده ها جامعه المصطفی به مناسبت بزرگداشت مقام معلم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت نخستین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، با  ارائه گزارشی از فعالیت های مدارس و آموزشگاه‌های تحت پوشش مرکز امور طلاب و خانواده‌ها، ابراز داشت: باید قدردان عزیزانی باشیم که تمام سختی‌ها را به جان خریده و برای کسب معارف ناب الهی ترک دیار نموده و به سرزمین مکتب اهل بیت(علیهم السلام) قدم نهاده‌اند.

حجت الاسلام شاکری با بیان این که مرکز امور طلاب و خانواده‌ها ضمن تأکید بر مدارس تربیت محور، مدارس عربی و انگلیسی زبان را تحت پوشش خود قرار داده، یادآور شد: مدرسه هجرت دخترانه با بیش از 150 دانش‌آموز و مدرسه هجرت پسرانه نیز با 185 نفر از 30 ملیت جهان، آماده ارائه خدمات آموزشی به فرزندان طلاب المصطفی هستند.

وی حضور 270 نفری در مدرسه امین دخترانه و 105 نفری در مدرسه پسرانه امین را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مدرسه توحید با پیگیری سیستم آموزشی بین‌المللی، یکی از دست‌آوردهای المصطفی است که هم اکنون 205 نفر از فرندان پسر و 195 نفر از دختران المصطفی را تحت پوشش تحصیلی خود قرار داده و تمام دروس این مدرسه به زبان انگلیسی ارائه می‌گردد.

رئیس مرکز امور طلاب و خانواده‌ها، با بیان این که هر یک از مدارس و واحدهای آموزشی المصطفی از فلسفه تعلیم و تربیت خاصی برخوردارند، ابراز داشت: راه‌اندازی دبیرستان المصطفی، گامی به سمت سیستم آموزشی و پذیرشی نوین است؛ در این سیستم، دانش آموزان، ضمن گذراندن آموزش‌های کلاسیک، مقطعی از علوم حوزوی را نیز فرا می‌گیرند.

وی پیگیری آموزش‌های مهارتی و برگزاری کارگاه‌های دانش افزایی را از دیگر فعالیت‌ها مرکز امور طلاب و خانواده‌ها عنوان کرد و یادآور شد: همسران طلاب جامعة المصطفی در این عرصه با ورود به فضای تعلیم و تربیت خاص، ضمن آموزش احکام، اصول عقاید و.... مهارت‌های زندگی را به صورت تخصصی فرا می‌گیرند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با اشاره به فعالیت آموزشگاه حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، خاطرنشان کرد: این آموزشگاه با 312 فراگیر، در کنار آموزشگاه عربی ام یاسر، وظیفه سنگین مهارت افزایی در میان خانواده‌های طلاب المصطفی را بر عهده دارد.

وی ضمن تقدیر از تلاش مجاهدانه مدیران و معلمان مرکز امور طلاب و خانواده‌ها، تصریح کرد: تأسیس آموزشگاه ریحانه، راه‌اندازی زبانکده انگلیسی و فرانسه برای فرزندان طلاب و همچنین فعال سازی مهد کودک طوبی، از دیگر اقدام‌های مرکز امور طلاب و خانواده‌های المصطفی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام شاکری مرکز قرآنی نور الثقلین را یکی دیگر از بخش های  فعالیتی جامعه المصطفی در عرصه تعلیم و تربیت فرزندان طلاب عنوان کرد و ابراز داشت: مرکز نور الثقلین در طی سه سال فعالیت به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است؛ امیدواریم شاهد جهش فوق‌العاده دستاوردها مرکز قرآنی نور الثقلین در سال‌های آتی باشیم.

باید فرهنگ و علم اهل بیت(ع) را به سراسر عالم معرفی نماییم

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلین زارع، معاون امور خانواده مرکز امور طلاب و خانواده‌ها، ضمن تبریک ولادت با سعادت امیر المومنین علی(علیه السلام) و گرامیداشت مقام استاد، تصریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت فرزندان و همسران طلاب المصطفی و نیز توان اساتید و معلمان، باید فرهنگ و علم اهل بیت(علیهم السلام) را به سراسر عالم معرفی نماییم.

وی در ادامه سخنان خود روایتی از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در حدیثی می‌فرمایند؛ " ألا أخبركم عن الاجود؟ الاجود الله أجود الاجواد وأنا أجود ولد آدم وأجودهم من بعدى رجل علم علما فنشر علمه ".

سخنران این مراسم افزود: بر اساس حدیث ذکر شده، خداوند متعال از بخشنده ترین بخشندگان است و در میان فرزندان آدم(علیه السلام) نیز وجود مبارک محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) بخشنده‌تر است. در ادامه این روایت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) علم آموز و نشر دهنده علم را بخشنده ترین افراد بعد از خود ذکر می کنند.

معاون امور خانواده مرکز امور طلاب و خانواده‌ها با اشاره به جایگاه والای معلم و علم آموز در معارف اسلامی، ابراز داشت: روایات اسلامی کسی را که با هدف راهگشایی راه‌های دین و حیات بخشی به انسان‌ها علمی آموزی می‌کند را با انبیاء الهی مقایسه نموده است. آموزه‌های دینی این افراد را تنها درجه‌ای پایین‌تر از انبیاء قرار داده‌اند.

وی با اشاره به حدیث شریف " مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و َعَمِلَ بِهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ دُعِىَ فى مَلَكُوتِ السَّماواتِ عَظيما فَقيلَ: تَعَلَّمَ لِلّهِ و َعَمِلَ لِلّهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ" اظهار داشت: هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها به بزرگى ياد شود و گويند: براى خدا آموخت و براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد.

حجت الاسلام والمسلین زارع در پایان سخنان خود روایتی در باب فضیلت مولی الموحدین امیر مومنان علی(علیه السلام) را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: حضرت علی(علیه السلام) بهره‌وری از علم را ریشه همه فضیلت‌ها می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha