شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 349238
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
حجت الاسلام محسن غرویان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، دفتر تبلیغات اسلامی را موفق ترین نهاد حوزوی در زمینه فعالیت های تبلیغی و اعزام مبلغ دانست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان با اشاره به فرارسیدن سال روز تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی به امر حضرت امام خمینی(ره)  اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در زمینه فعالیت های تبلیغی و اعزام مبلغ موفق ترین نهاد حوزوی است.

وی با بیان اینکه این نهاد مبارک، مبلغین را ساماندهی و به تمام نقاط داخل و خارج از ایران اعزام می‌کند، ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی باید در زمینه تبلیغ برای مخاطبین جوان و نیاز سنجی این قشر از جامعه دقت بیشتری داشته باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به معلومات فقهی، اصولی طلاب و مبلغین اکتفا نکند، بلکه باید آموزش های به روز در موضوعات جدید و مورد علاقه جوانان را در دستور کار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان گفت: امروزه سؤالات جوانان در مورد فلسفه دین، کلام جدید و علوم انسانی بوده و دفتر تبلیغات اسلامی باید در این زمینه ها مبلغینی را در تربیت کند.

استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه برگزاری همایش ها و سمینارها نیز گام های خوبی را برداشته، تصریح کرد: برگزاری همایش سیاست متعادلیه قدم مثبتی بود، اما توقع حوزویان از دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری چنین مباحثی بیشتر است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دفتر تبلیغات اسلامی باید مرکز تئوری پردازی و کرسی های آزاد اندیشی باشد؛ لذا در همین راستا حوزویان توقع دارند که تولیدات فکری جدید، بیشتر از مقدار موجود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان بوستان کتاب را یکی از موفق‌ترین ناشران کشور دانست و خاطر نشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم باید در زمینه چاپ و نشر کتاب‌های پرمحتوا با موضوعات جدید و هم چنین ترجمه از فارسی به عربی و بالعکس و حتی ترجمه به زبان های دیگر اقدام کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha