چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که کشورهای غربی به این نتیجه رسیده اند که دانشگاه های عاری از مسائل دوجنسی پیشرفت علمی بیشتری دارند گفتند: دختران دانشجو را باید مبلّغه بار بیاورید تا بتوانند در جامعه نقش تبلیغی داشته باشند و استحکام نهاد خانواده را به درستی ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید در دیدار رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) و جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه که  در دفتر ایشان  برگزارشد، با اشاره به اینکه علم آموزی در انحصار جنس خاصی نیست  اظهارداشتند: علم برای همه مفید است چه جنس مرد و چه جنس زن. اما نکته مهم این است که در مورد زنان باید جنس زن را شناخت و مطابق روحیات و نیاز هایش علم را به او عرضه کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر فعالیت دانشگاه دخترانه حضرت معصومه (س) و دانشگاه های تک جنسیتی گفتند: تا حد امکان اساتید و کارکنان این مجموعه هم جنس دانشجویان باشند.

ایشان با بیان اینکه کشورهای غربی نیز به این نتیجه رسیده اند که دانشگاه های عاری از مسائل دوجنسی پیشرفت علمی بیشتری دارند اضافه نمودند: بدیهی است که هرچند قدرت ایمان انسان زیاد باشد به هر حال حواس شیطانی در درون انسان وجود دارد، لذا تا می شود باید مقدمات این افکار شیطانی را از بین برد.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به رشته های تحصیلی این دانشگاه اشاره کردند و  گفتند: رشته های تحصیلی دختران را طوری تنظیم کنید که اولا آنها را مبلّغه بار بیاورد تا بتوانند در جامعه نقش تبلیغی داشته باشند. ثانیا آنها را خانه سالار بار بیاورد تا بتوانند نقش اصلی زن که استحکام نهاد خانواده است را به درستی ایفا کنند.

ایشان اضافه نمودند: در دیدار اخیر با رئیس جمهور هم این مطلب را در میان گذاشتیم که اگر هزاران فرصت شغلی ایجاد نمایید؛ اما زنان را به سمت وظیفه اصلی که خانه سالاری است سوق ندهید هم بنیان خانواده های تضعیف می شود و هم مردان نمی توانند از این فرصت ها استفاده نمایند.

در ابتدای این دیدار نیز دکتر علیرضا باقری ثالث رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) علاوه بر ارائه گزارشی پیرامون عملکرد و وضعیت دانشگاه تحت مدیریت خود، آینده این دانشگاه در عرصه آموزشی و عمرانی را توصیف نمود.

وی با بیان این نکته که رشته های تحصیلی برنامه ریزی شده متناسب با نیاز های زنان در جامعه خواهد بود گفت: رشته هایی همچون علوم قرآنی، کارشناسی مربیگری مهد های قرآنی و رشته هایی از این دست در آینده ای نزدیک به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha