چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
سعید روحانی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری دوره علمی تخصصی سراج با حضور 1000 کانون فرهنگی سراسر کشور در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سعید روحانی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با رسانه های قم به تشریح برنامه های دوره علمی تخصصی سراج پرداخت و گفت: این دوره با هدف توانمندسازی و با ماهیت علمی آموزشی در قم برگزار خواهد شد، مخاطبین آن 1000 کانون تخصصی فرهنگی سراسر کشور و کانون های مساجد دانشگاهی خواهند بود.

وی ادامه داد: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تخصصی کردن و کیفی سازی این کانون ها و با توجه به حضور جوانان، برگزاری این دوره امری ضروری بوده و برای نخستین بار به صورت تخصصی برگزار می گردد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم اظهار داشت: این کانون ها تا به امروز به صورت ابلاغیه اداره می شد؛ اما در این دوره به مدیران کانون ها آموزش های لازم داده خواهد شد.

عضو شورای شهر قم با بیان تعریفی از کانون های تخصصی، ابراز داشت: این کانون ها نسبت به کانون های دیگر خدمات ارائه داده و وظایفی بر عهده آنان است؛ مانند کانون تخصصی ورزش که برای تمام کانون های فرهنگی دیگر برنامه های ورزشی برگزار می کند.

*24 رشته تخصصی در کانون های فرهنگی مساجد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم با بیان این مطلب که کانون های تخصصی در 24 رشته مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان ساخت: رشته های آموزش، پژوهش، فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی، سرود، آهنگ های انقلابی، ایثار و شهادت، تبلیغات، سمعی و بصری، قرآن، عترت، مهدویت، ولایت، حجاب و عفاف، عقائد اسلامی، نماز، کتابخانه ها، مشاوره، ورزش، سلامت، نظارت و ارزیابی، همایش، اردو و ... از جمله رشته های تخصصی کانون ها می باشد.

حجت الاسلام روحانی افزود: این دوره مختص به برادران بوده و رشته تخصصی عفاف و حجاب که مخصت بانوان است، در این دوره حضور نخواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که قریب به 226 استاد در طول مدت 13 روز در خدمت شرکت کنندگان می باشند، تصریح کرد: این دوره از 23 اردیبهشت ماه آغاز و تا 4 خرداد سال جاری ادامه خواهد داشت.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه این دوره در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت در 72 تن قم برگزار خواهد شد، بیان داشت: غیر از برنامه های آموزشی، برنامه های جمعی از قبیل زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، دیدار با یکی از مراجع عظام تقلید، بازدید از ضریح مطهر عسکریین(ع)، بازدید از مراکز تخصصی متناسب با هر رشته، برگزاری برنامه های ورزشی و برنامه سیاحتی نیز در این دوره برنامه ریزی شده است.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر اینکه از اساتید درجه یک کشوری در این دوره استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: حجج اسلام و آقایان ماندگاری، علی اکبری، برادران، کهوند، عبداللهی، زکی پور، نظری، محسنی، ثقفی، شجاعی و ... از جمله اساتید این دوره می باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم یادآور شد: انتظار کلی ما از این دوره، تقویت شرکت کنندگان در سه حوزه اطلاعات و آگاهی، انگیزشی و رفتار و تصمیم گیری است.

*وجود 20 هزار کانون فرهنگی در سراسر کشور

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در پایان با اشاره به اینکه قریب به 20 هزار کانون فرهنگی در کشور وجود دارد، ابراز داشت: از این تعداد، حدود 500 کانون فرهنگی در قم می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha