شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یمن حمایت

حوزه/ به برادران یمنی خود می گویم در کنار شما هستیم، تسلیم نشوید و اگر امروز مقاومت نکنید، فردایی وجود نخواهد داشت، به زورگویان بفهمانید که دیگر دوران زورگویی تمام شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، یمن این روز ها شاهد گذراندن روزهای سخت و سرنوشت سازی است، روزهایی که به یقین آیندگان و فرزندان یمنی از آن به عنوان روزهای پر افتخار این کشور یاد می کنند، چرا که پدرانشان برای آزادی در حال مبارزه و جان دادن هستند.

آری، آزادی این روزها که به عنوان کوچکترین حق از سوی مجامع به اصطلاح بین المللی برای هر ملتی باید وجود داشته باشد، در قبال دفاع ملت مظلوم یمن از همین حق کوچک خود بیانیه سکوت را پیش گرفته اند، اقدامی که دور از انتظار نبود.

اما در طرف مقابل رژیم خونخوار آل سعود قرار دارد که آزادی ملت یمن را تهدیدی بزرگ می داند و برای گذراندن چند صباحی بیشتر در مسند قدرت و امپراطوری به هیچ چیز رحم نمی کند، حتی کودکان شیرخوار

البته در این حملات و تجاوزها نمی توان پشتیبانی و حمایت کشورهای غربی، آمریکای خونخوار و رژیم غاصب صهیونیستی را نادیده گرفت، چرا که این روز ها هر طرف که جنگی در حال وقوع است، پای یکی از این کشورهای به اصطلاح مدافع صلح در میان است.

این روز ها که تصاویر و اخبار یمن را دنبال می کنم ناخودآگاه ذهنم به سوی انقلاب خودمان می رود، آن روزها هم ملت ایران برای آزادی انقلاب کردند و مستکبران جهانی که امنیت خود را در خطر دیدند در قامت رژیم بعث به سرکردگی صدام ملعون اقدام به حمله به خاک ایران کردند.

اما مسئله ای که در تاریخ ثبت شد، غیرت و سربلندی ملت ایران و نابودی صدام که در منجلاب توطئه های غرب فرو رفت، آل سعود و سران منحوس آن نیز نباید انتظار آینده ای بهتر رژیم بعث را برای خود متصور شوند.

ملت ایران که همواره ثابت کرده از مظلومان و آزادی خواهان جهان حمایت می کند، امروز با برپایی راهپیمایی هایی در استان های مختلف، انزجار خود را از حملات وحشیانه رژیم آل سعود اعلام کردند.

*دلم می خواهد به یمن بروم ...

سید جابر موسوی، از جوانان اهوازی با پلاکاردی که روی آن نوشته بود «آل سعود ننگت باد» در راهپیمایی شرکت کرده بود و می گفت: دلم می خواهد به یمن بروم، می خواهم مبارزه کنم برای عدالت خواهی.

او می گفت: نمی توانم متصور شوم که یک رژیم تا چه میزان می تواند خونخوار باشد تا جایی که کودکان را نیز به شهادت رساند و با چشم بسته بمب های خود را در کشور مظلوم یمن بریزد.

از او در مورد ادعای مسلمانی آل سعود می پرسم و این چنین پاسخ می دهد: غربت بقیع، خود کلی حرف در مورد نامسلمانی این رژیم است حیف از اماکن متبرکه و خانه ی خدا که در زمینی است که چنین افرادی در آن ساکن هستند.

می گفت البته تاریخ نیز ثابت کرده که همجواری با خانه خدا نمی تواند ضامن درستی و عاقبت به خیری کسی باشد و به نوعی این حوادث را می توان تکرار تاریخ اسلام برشمرد.

*الهی که اسرائیل با خاک یکسان شود

عبدالرحمن حمادی، پیرمردی که یک دست به موتور و با دست دیگرش شعار "مرگ بر اسرائیل" را سر می دهد و بر موتورش پرچم یمن را آویزان کرده، وقتی از او درباره یمن می پرسم می گوید هر چه هست، زیر سر اسرائیل خونخوار است. الهی که با خاک یکسان شود.

او می گوید همواره در تاریخ این آمریکا و اسرائیل بوده اند که به دنبال جنگ و خونریزی هستند.

*دوران زورگویی تمام شده است

همچنین سید علی موسوی، یکی از طلاب اهوازی، که همراه با اعضای گروهش در راهپیمایی شرکت کرده بود، می گوید آمده ام تا به برادران یمنی خود بگویم ما در کنار شما هستیم تسلیم نشوید؛ چرا که اگر امروز مقاومت نکنید فردایی وجود نخواهد داشت.

وی می گفت، ملت های مسلمان باید با اتحاد به کشور زورگو بفهمانند که دیگر دوران زورگویی تمام شده است.

*جرأت حمله زمینی ندارد

اما یکی دیگر از طلاب جوان که در کنار جمعی از دوستان ایستاده و به این مصاحبه توجه می کرد، گفت: تحولات امروز در یمن به سبب تلاش هایی است که از چند سال اخیر آغاز کرده اند و عربستان که این کشور را حیات خلوت خود می دانست، حال موقعیت خود را در خطر دیده و دست به چنین اقداماتی می زند.

صیاحی در ادامه این چنین می گوید: چندین روز از حملات عربستان به یمن می گذرد، اما جرأت حمله زمینی به یمن را ندارد، چرا که خوب می داند تفکر شهادت طلبی پشت یمنی هاست و همین برگ برنده ای برای آن ها است.

این طلبه اهوازی در آخر گفت: عربستان خوب می داند که در صورت حمله زمینی چیزی جز شکست عاید آن ها نخواهد شد، چرا که یمن تفکر انقلاب اسلامی را در خود پرورانده و از آن پیروی می کند.

*سخن پایانی

انشاء الله روزی برسد که خورشید عدالت در سراسر جهان تابد و امیدواریم هر چه سریع تر جنگ در یمن و کشتار کودکان و زنان بی دفاع پایان یابد؛ چرا که هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد در قرن بیست و یکم بشر توسط نزاع های قدرت قربانی جنایتکاران شود و قطعا این روزگار تلخ برای آیندگان در تاریخ ثبت خواهد شد.

به امید فردایی روشن و بدور از ظلم و نا امنی

گزارش: محمدرضا پور صفار

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha