یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 349992
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
حجت الاسلام  والمسلمین محمد حسن زمانی

حوزه/ امروز روحانيون شيعه و سني باید در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان هوشیار باشند چرا که مسلمانان سرنوشت تلخ اندلس اسلامي را در تجربه کرده اند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین زماني، معاون بين الملل حوزه علميه قم در همايش «طلوع همدلي» و در جمع علمای شیعه و سنی خراسان، با بيان اينكه جهاني شدن از ويژگي هاي اسلام است، گفت: اسلام به سرعت در حال گسترش مي باشد و بشريت به اين نتيجه مي رسد كه تنها نسخه شفابخش قرآن است.

وي با اشاره به جمعيت دو و نيم ميلياردي مسيحيان و در عين حال گسترش اسلام در صد سال اخير ابراز داشت: اين آمار دنياي غرب را به هم ريخت و براي جلوگيري از رشد اسلام برنامه ريزي كردند.

حجت الاسلام والمسلمین زماني، ايجاد فساد و ابتذال، ترويج و هزينه براي بدحجابي و مشروبات الكلي و مودا مخدرو ... را يكي از اين طرح و برنامه ها دانست كه از سوي غرب انجام مي شود و در اين زمينه اذعان كرد: روحانيان شيعه و سني به اندازه كافي وظيفه خود را در اين باره انجام نداده اند در حالي كه تجربه تلخ اندلس اسلامي را در اختيار داريم.

وي با اشاره به ايجاد و حمايت از القاعده و... توسط غرب، گفت: خشونت هاي اين گروه ها مانعي در رشد و گسترش اسلام شده و امروز براي اثبات اين امر كه دين ما دين محبت و مودت است، كار سختي در پيش داريم.

معاون روابط بين الملل حوزه علميه قم افزود: غربي ها در رسانه هاي خود با ايجاد القاعده و ... به كساني كه به اسلام تمايل دارند، اعلام مي كنند كه اگر مسلمان شويد، يا مي كشيد و يا كشته مي شويد!

وي با اشاره به راه اندازي جريان تكفير كه برگرفته از انديشه هاي وهابي است،‌اظهار داشت: بايد مراقب بود كه منطقه و كشور ما از اين آفت دور باشد و با آن مقابله كرد.

در اين همايش مولوي موحدي، مدرس حوزه علميه احناف خواف نيز با اشاره به بعثت و برانگيخته شدن پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) براي كمال رساندن مكار اخلاق، گفت: ايشان در همنشيني با فقيران، وحدت طلبي، تواضع، دلسوزي و ... الگو بود.

وي با تاكيد بر اينكه بايد برادري و اخوت را محكمتر كرد و با آن مشت محكمي بر دهان ياوه گويان زد، گفت: وحدت كلمه همه مسلمانان را زير چتر اسلام قرار داده و به بركت نظام اسلامي اين امر محقق شده است.

مولوي موحدي، با اشاره به اينكه قرآن سرسخترين دشمنان اسلام را يهود مي خواند، گفت: بايد براي فسادها و فتنه اي كه بين مسلمانان ايجاد كرده اند، چاره اي انديشيد و در اين زمينه خلق عظيم پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) را در نظر گرفت و با موعظه و نصحيت، ارشاد كرد و در نهايت فتنه را از بين برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha