شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجاب

حوزه/ این کارشناس فرهنگی گفت: با نگاهی به آمار شورای فرهنگ عمومی که یکی از نهادهای فرهنگی کشور است، مشاهده می کنیم که وضعیت حجاب در کشور وضعیت خوبی نداشته و شاهد آمار بدی هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی بیاتی پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا، مؤسسه ای کاملا طلبگی و با رویکرد فضای حوزوی طراحی شده که در موضوع عفاف و حجاب به فعالیت می پردازد.

وی ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی حکومتی منحصر به فرد است که فقیهی همچون حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در رأس آن قرار داشته و بازوان قدرتمندی همانند مراجع عظام تقلید داشته و سیستمی اسلامی در رأس آن تعریف شده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا خاطرنشان ساخت: در حوزه عفاف و حجاب، دستگاه های گوناگون مسئولند؛ اما حوزه علمیه در مباحث دینی وظیفه اصلی را دارد و باید در این راستا قدم بردارد.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: امروز وضعیت عفاف و حجاب ناگوار است؛ پس باید در آن ورود کرده و برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام بیاتی با بیان این مطلب که امروز عزم جدی برای رفع معضل عفاف و حجاب در برخی از مسئولین نیست، اذعان داشت: متأسفانه مصوبات، عمل نشده و بودجه ها صرف مباحث دیگر می شود.

وی اظهار داشت: در این مؤسسه به دنبال آن هستیم که طرح اسلام برای مدیریت نظام جنسی را بررسی و تدوین و آن را به دنیا عرضه کنیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا ابراز داشت: با نگاهی به آمار شورای فرهنگ عمومی که یکی از نهادهای فرهنگی کشور است، مشاهده می کنیم که وضعیت حجاب در کشور وضعیت خوبی نداشته و شاهد آمار بدی هستیم.

این کارشناس فرهنگی افزود: چادر نماد دینی ماست که متأسفانه در حال سیلی خوردن است.

حجت الاسلام بیاتی خاطرنشان ساخت: حجاب تمام دین نیست؛ اما بی حجابی می تواند ریشه دین را از بین ببرد.

وی در پایان تصریح کرد: به دنبال تصویب رشته حجاب و عفاف در سطح 3 حوزه بوده و از شما بزرگان درخواست حمایت داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha