شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی مسابقه بانک ها در دادن درصد سود بالا را خلاف اسلام دانستند و گفتند: با این عمل، تجارت و کسب و کار تعطیل شده و سرمایه داران پول های خود را برای دریافت سود به بانک ها سپرده و تولید را تعطیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» ، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و مسئولان بانک مهر اقتصاد هدف از بعثت انبیاء و انزال کتب آسمانی را کنترل بشر عنوان کردند و اظهارداشتند: یکی از موهبت های خداوند متعال به بشریت، عقل، شعور و خرد است؛ اما فقط به این عقل اکتفا نشده و پیامبران، امامان و جانشینان آنان ارسال شدند تا بندگان گرفتار هوای نفس نشوند.

ایشان ادامه دادند: عقل شاخص انسان هاست و به وسیله آن نفس بشر از تجاوز و تعدی مهار می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: تمام انسان ها دارای نفس اماره هستند و باید آن را کنترل کرد.

این استاد درس خارج حوزه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع)، ابراز داشتند: آن حضرت درباره عقل فرمود: عقل آنچیزی است که خدا را به دست بیاورد و عاقبت خود را بشناسد.

معظم له افزودند: متأسفانه بشر با تمام عقل، از خرد و شعور خود تجاوز کرده و اعمالی غیراخلاقی انجام می دهد.

ایشان تأکید کردند: بر اساس آیات و روایات، برگشت تمام انسان ها به خدای متعال است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی خانه امام زمان(عج) است، خاطرنشان ساختند: ما سرباز و فرزند حضرت بوده و باید با اعمال خود برای دنیا الگو باشیم.

معظم له یادآور شدند: اگر بر اساس موازین اسلامی فعالیت کنیم، می توانیم برای دنیا الگو باشیم.

ایشان اظهار داشتند: امروزه بانک ها باید بر اساس مصالح کشور قدم برداشته و در تولید نقش پررنگ داشته باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کردند: اگر بتوانیم سپرده های بانکی را در راه تقویت تولید خرج کنیم، خدمت بزرگی به کشور کرده ایم.

این استاد درس خارج حوزه مسابقه در دادن درصد سود بالا را خلاف اسلام دانستند و گفتند: با این عمل، تجارت و کسب و کار تعطیل شده و سرمایه داران پول های خود را برای دریافت سود به بانک ها سپرده و تولید را تعطیل می کنند.

معظم له ابراز داشتند: امروز بانک ها از مسیر رشد جامعه فاصله گرفته و با مطلوب فاصله دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha