یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
کانون مداحان

رئيس كانون مداحان و شاعران آييني كاشان گفت: 118 مداح آئيني در نخستين آزمون كتبي طرح به سازي مداحان عتبات عاليات به رقابت مي پردازند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از كاشان، محمدباقر خندان رئيس كانون مداحان و شاعران آييني كاشان در جمع خبرنگاران گفت: 118 مداح آييني در نخستين آزمون كتبي طرح به سازي مداحان عتبات عاليات با ساير مداحان از سراسر كشور به رقابت مي پردازند.

وي افزود: براي نخستين بار اين آزمون در ۱۷ حوزه امتحاني در سراسر كشور با حضور ناظراني از بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي‌شود كه با پيگيري كانون مداحان و با توجه به حجم مداحان منطقه كاشان، اين شهرستان به عنوان يكي از اين حوزه هاي امتحاني انتخاب شده و مداحان شهرستان هاي كاشان، آران و بيدگل و نطنز در اين حوزه رقابت خواهند كرد.

رئيس كانون مداحان و شاعران آييني كاشان تصريح كرد: آزمون، ساعت 9 صبح روز جمعه 8 خرداد ماه در دبيرستان صفاري واقع در بلوار كارگر كاشان برگزار خواهد شد.

وي يادآور شد: منابع آزمون در پنج بخش احكام عمومي، عقايد، تاريخ و سيره معصومين، مقتل شناسي و آداب مداحي پيش بيني شده است كه نمره قبولي در هر بخش، كسب حداقل ۶۰ درصد امتياز آن بخش است.

رئيس كانون مداحان و شاعران آييني كاشان خاطر نشان كرد: همراه داشتن كارت آزمون و كارت ملي در زمان ورود به حوزه امتحاني الزامي است و مداحان بايد به نشانيazmoon.hajj.ir مراجعه و كارت آزمون ورودي خود را دريافت كنند.

محمدباقر خندان با بيان اينكه تمامي مراحل نام نويسي به صورت اينترنتي انجام گرفته است، اظهار داشت: تنها مداحان زير 65 سال كه از مدرك ديپلم برخوردار بوده و حداقل 10 سفر به عتبات داشته و ۵ سال سابقه مداحي از كانون مداحان و شاعران آييني كاشان دريافت كرده اند مي توانستند در اين طرح شركت كنند.

وي با اشاره به اجرای طرح به سازی مداحان عتبات از سوی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در قالب این طرح، مداحان متقاضی اعزام به عتبات عالیات با شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی سنجش، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان، ارتقا و روزآمدسازی دانش و اطلاعات و مهارت‌های مداحان موجود در چرخه عتبات عالیات مناسب با اقتضائات و شرایط تبلیغی و فرهنگی، احراز شرایط لازم برای کسب عنوان مداحی در داوطلبان و پالایش چرخه اعزام از افراد ناموفق وسطح‌بندی نیروهای موجود در جهت استفاده بهینه از نیروهای توانمند و کارآمد و اولویت‌بخشی در اعزام را از اهداف این طرح اعلام کرد.

خندان افزود: شرکت در آزمون کتبی، آزمون شفاهی و ارائه لوح فشرده تصویری از جلسه مداحی از جمله مراحل تعیین وضعیت مداحان است و تنها مداحاني به عتبت عاليات اعزام خواهند شد كه اين مراحل را طي كرده باشند و نمره قبولي را كسب نمايند.

يادآور مي شود؛ 385 مداح و شاعر آييني داراي پرونده در اداره تبليغات اسلامي كاشان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha