شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علیرضا طاحونی - تیران و کرون

حوزه / استاد حوزه علمیه اصفهان، گفت: ملت ایران برای حراست از مهدویت و گسترش عدالت در جامعه و فراری از بی عدالتی علیه حکام ظالم قیام کرده و شهدای زیادی را در این راه تقدیم نموده‌اند.

حجت الاسلام  علیرضا طاحونی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»  در اصفهان، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) مامور به عدالت گستری در جامعه بود، اظهارداشت: مردم آن زمان و عصر سایر ائمه(ع) خواهان عدل نبودند  لذا این عدل و عدالت در بین مردم رسوخ نیافت.

وی افزود: در زمان پیامبر(ص) و ائمه(ع) قانون به واسطه قرآن و امام عادل وجود داشت اما مردم خواهان عدالت در جامعه نبودند و از این جهت معصومین را به شهادت می رساندند.

 امام جمعه تیران، با اشاره به روایتی از امیر المومنین(ع) بیان کرد: مردم زمان حضرت علی(ع) این امام بزرگوار را به سبب  عدلش به شهادت رساندند و از این جهت خواهان عدالت گستری در جامعه نبودند.

وی با بیان اینکه با ظهور امام زمان (عج) مردم مزه عدالت را چشیده و عدالت گستری در بین مردم رسوخ می یابد، تصریح کرد: تا زمانی که مردم خواهان عدالت در جامعه نشوند و از بی عدالتی خسته نشوند حضرت ظهور نمی کنند .

حجت الاسلام طاحونی  افزود: ملت ایران برای گسترش عدالت در جامعه و فراری از بی عدالتی قیام کردند و شهدای زیادی را در این راه تقدیم نمودند و ملت های مسلمان جهان نیز در پی این حرکت ملت ایران، بیداری های اسلامی را خلق کردند.

وی گفت: با این تعبیر می توان گفت ایرانیان نخستین گروه خواهان ظهور امام زمان (عج) بوده و به وظیفه خود عمل کرده اند.

این استاد حوزه و پژوهشگر با اشاره به اینکه عقل بشر برای ظهور امام زمام باید کامل شود، گفت: این تکمیل عقل بشر بر اثر اعجاز و به اجبار نیست بلکه با اختیار این اتفاق رخ می دهد و زمینه ظهور فراهم می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha