جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
ملا عبدالقادر سهرابی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت مهاباد گفت: اختلاف بين مسلمين آب به آسياب دشمن ريختن است، هر اندازه كه ما به يكديگر اعتراض داشته و برادر کشی کنیم، نفع آن به رژیم غاصب اسرائيل و حفظ امنيت این رژیم غاصب مي رسد.

ماموستا ملاعبدالقادر سهرابي، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به لزوم اتحاد بین تمام مذاهب اسلامی و عدم دامن زدن به اختلافات داخلی در بین مسلمانان، اظهار داشت: اختلاف بين مسلمين آب به آسياب دشمن ريختن است، هر اندازه كه ما به يكديگر اعتراض داشته و همديگر را بكشيم، نفعش به رژیم غاصب اسرائيل و حفظ امنيت این رژیم مي رسد، در اين صورت این رژیم غاصب به امنيت مي رسد و از سویی دیگر ما در ريختن خون همديگر شريك مي شويم.

وی افزود: امروز بلاي شيعه وسني همه جاي دنياي اسلام را گرفته، به اسم شيعه، سني را و به اسم سني، شيعه كشته ميشود، ما اين شاهكار را با تحريك دشمنان اسلام راه انداختيم در مملكت و شهر و ديار خودمان، به اسم شيعه و سني میخواهند اختلاف افکنی کنند در اين خصوص هم آن كه بهره برداري مي كند خود استكبار جهاني است و در راس آن رژیم غاصب قرار دارد.

ماموستا سهرابی، به آیه 103 سوره آل عمران که می فرماید؛ « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّ‌قُوا وَاذْكُرُ‌وا نِعْمَتَ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَ‌ةٍ مِّنَ النَّارِ‌ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّـهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ» اشاره کرد و ادامه داد: اين پايه و اساس دين ما است كه مي فرمايد به ريسمان خدا چنگ بزنيد و تفرقه در بين خودتان راه نياندازيد؛ چون همه مي دانيم كه تفرقه چه مضراتي در بردارد و وحدت چه حسناتي می تواند در شکوفایی امت اسلامی ایجاد کند.

وی جوامع اسلامی را بازندگان در بازی سیاست جهانی اعلام کرد و گفت: از لحاظ سياسي ما بازنده شده ايم نه برنده، همه چيز ما فداي اين اختلاف ها شده ، در زمان انقلاب اسلامي وقتي عليه رژيم طاغوت به پا خواستيم با وحدت شيعه، سني، كرد، فارس، بلوچ، لر، ترك همه اقوام در كشور دست به دست هم دادند تا توانستند رژيم شاه را ساقط كنند و دفاع مقدس را پشت سر گذاشته و تمام توطئه هاي استكبار جهاني را خنثي كردند واین از دستاوردهای وحدت است.

امام جمعه مهاباد، نبود وحدت را عامل ایجاد تنش در خاورمیانه عنوان کرد و اذعان داشت: امروزه ما مسلمانان در دنيا وحدت و یکپارچگی لازم را نداريم، وضعيت سوريه، عراق، يمن، افغانستان و جاهاي ديگر را مشاهده می کنید و این همان حاصل عدم ناهماهنگی و وحدت مسلمین است.

وی راه حل کاهش اختلاف ها را افزایش آگاهی مردم دانست و افزود: بايد به مردم بگوييم كه فريب توصيه هاي استكبار را نخورند، بايد به خود بياييم چون، ما یعنی شيعه و سني هیچ اختلافي با هم نداريم.

ماموستا سهرابی تصریح کرد: مقام معظم رهبري بارها فرمودند؛ "هر كسي كه عامل اختلاف بين شيعه و سني شود نه شيعه است و نه سني"، رهبر معظم مان دستور دادند تا برادران شيعي در عربستان سعودي مهر نگذارند و پشت سر امامان جماعت اهل سنت نماز بخوانند، تكليف درست پیروی از خطوط اتحاد آفرین است نه ایجاد تفرقه.

امام جمعه مهاباد توهين به مقدسات را حرام عنوان کرد و ابراز داشت: هيچ يك از مسلمانان اهل سنت به مقدسات شيعه كه اهل بيت(ع) است، توهين نمي كنند، ما محبت اهل بيت(ع) را بر خود واجب مي دانيم و در تشهد نماز اگر صلوات بر آل محمد(ص) را نگوييم، نماز ما باطل است،  اهل سنت، عليه اهل بيت(ع) و خاندان پيامبر اكرم(ص) اجازه گفتن سخن ناروا ندارد.

ماموستا سهرابی به شبکه های ماهواره ای به ظاهر اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز استکبار جهانی ،با استفاده از شبكه هاي ماهواره اي كه به اسم اهل سنت و یا اهل بيت(ع) در غرب راه اندازي شده به اختلافات و فتنه ها دامن زده و آتش تفرقه را شعله ورتر نگه مي دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha