شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌الاسلام قطبی

حوزه/ یکی از مسایلی که باید در زمینه گروه های تبلیغی به آن توجه داشت، حمایت محتوایی و سخت افزاری از طلاب است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان، در دومین نشست گروه های تبلیغی که امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم  برگزار شد، گفت: طلاب برای توسعه و ترویج مبانی قرآنی در جامعه باید در زمینه های جدید کار کنند.

وی افزود: طلاب و فعالان عرصه تبلیغ نوین افرادی هستند که سعی کردند خود را با تحولات جدید اجتماعی و فرهنگی کشور و جهان همراه کنند و با ابزار روز به تبلیغ بپردازند.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با ذکر این مطلب گروه های تبلیغی باید خود را در زمینه تولید محتوای مذهبی و معنوی به خودکفایی برسانند گفت: یکی از مسایلی که باید در زمینه گروه های تبلیغی به آن توجه داشت، حمایت محتوایی و سخت افزاری از طلاب است.

وی اظهارکرد: طلاب باید از ظرفیت های ملی و قانونی برای کار در حوزه تبلیغ نوین استفاده کنند؛ توسعه پژوهش و پژوهش های کاردبری باعث ایجاد یک قانون بسیار جدی در کشور شد و پس از آن یک معاونت نیز در نهاد ریاست جمهوری با عنوان فناوری شد.

این محقق حوزه بیان کرد: امروز مراکز رشد و پارک علم و فن آوری در دنیا مطرح است و در کشور ما نیز جا افتاده است و دانشگاه ها طرح های ناب دانشجویان را به حوزه صنعت نزدیک می کنند.

وی گفت: این قانون یک قانون بسیار قوی در کشور است که باید از این ظرفیت قانونی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی نوین به نفع فعالان فرهنگی استفاده کنیم.

وی اظهارکرد: متاسفانه ما از صنعت وسیع اسباب بازی و کار در حوزه کودک و نوجوان و رسانه و آتی غافل شده ایم در حالی که این ظرفیت وجود دارد که گروه های فعال حوزوی با ورود به این عرصه های هنری و فناورانه هم در عرصه تولید محصولات فرهنگی و هنری فعال باشند و هم بتوانند درآمدزایی برای ادامه کار فرهنگی خود را دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی گفت: استفاده از خلاقیت ها و طرح های جدید در حوزه بازی و اسباب بازی که امروز به یک صنعت بزرگ در جهان مبدل شده است هم می توان درآمد زایی داشت و هم محتوای دینی را به کودکان منتقل کنیم؛ هیچ اشکالی هم ندارد که یک طلبه یک مدل کار فرهنگی و هنری را ارایه کند و با فروش آن درآمد زایی هم داشته باشد.

وی اظهارکرد:در این زمینه باید از ظرفیت های قانونی در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم و در عرصه علمی و فناوری کوشش مفصلی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha