دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/تمسک به قرآن، انتخاب یک هدف والا و برنامه ریزی کردن برای آن و همچنین داشتن سعی و علاقه برای رسیدن به آن هدف، از راه های رسیدن به موفقیت به شمار می آید.

 تعدادی از طلاب نخبه حوزه علمیه خواهران شیراز، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس با تاکید بر اهتمام همه طلاب بر تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، برنامه ریزی و داشتن نظم در زندگی را از جمله عوامل موفقیت در مسیر طلبگی عنوان کردند.

اهداف یک طلبه در انتخاب حوزه

خانم فاطمه ترنجی، از طلاب نخبه مدرسه علمیه معصومیه(س)، هدف خود را از انتخاب حوزه برای ادامه تحصیل این گونه بیان کرد: استفاده هدفمند از وقت برای یادگیری مسائل دینی و فراگیری احکام دین، از جمله عواملی بود که من را مشتاق به تحصیل در حوزه علمیه کرد.

وی حفظ قرآن را از جمله عوامل موفقیت خود دانست و گفت:  از جمله عوامل موفقیتم در حوزه، داشتن برنامه ریزی کوتاه مدت وبلند مدت ، انتخاب هدف‌های مناسب، انجام دادن وظیفه خود به عنوان یک طلبه و خوب خواندن دروس و یادگیری آن ها می باشد.

ترنجی گفت: داشتن شور و نشاط، فعال و پویا بودن، خوش اخلاق و اجتماعی بودن ، مبلغ بودن  ویادگیری مطلوب و فراگیری بهتر مطالب از ویژگی‌های یک طلبه موفق به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: با علاقه درس خواندن و به راحتی از درس‌ها نگذشتن و عمل کردن به آن ها پیشنهادی است که برای دیگر طلبه ها دارم.

داشتن دغدغه سیاسی، اجتماعی برای طلاب یک امر ضروری است

خانم زینب دهقانی، هم از دیگر  طلاب نخبه  حوزه علمیه خواهران شیراز  هدف خود را از انتخاب حوزه برای ادامه تحصیل این‌گونه بیان کرد : پس از تغییر چندین رشته دانشگاهی و قانع نشدن از علوم دانشگاهی، حوزه را انتخاب کردم و به این نتیجه رسیدم که هیچ چیزی انسان را جزء علم دین کامل نمی کند.

وی افزود : از موفقیت هایم کسب رتبه اول در سطح آموزش و همچنین شرکت در مقاله پژوهشی رشد می باشد، عوامل موفقیت خودم را در حوزه انتخاب مسیر درست و وجود اساتید ، محیط خوب حوزه و همچنین پیروی از رهنموهای ولایت  می‌دانم.

دهقانی گفت : تلاش برای خود سازی که بهتر است اول از ظاهر شروع کرد ، یکی بودن حرف وعمل ، ولایت پذیر بودن و داشتن دغدغه سیاسی و اجتماعی، حفظ کرامت انسانی به خصوص در خانواده، از ویژگی‌های مهم یک طلبه به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت : مباحثه کردن دروس به حدی که ملکه ذهن شود ، ملاک قرار ندادن نمره و کسب علم  و دانش که معنای متفاوتی از هم دارند و داشتن هر دو با هم، پیشنهادی است که برای دیگر طلبه ها دارم.

طلاب در راه اسلام هرگز متوقف نشوند

خانم اعظم بانو زاده، هم از دیگر طلاب حوزه علمیه خواهران شیراز،  هدف خود از انتخاب حوزه علمیه برای ادامه تحصیل را این‌گونه بیان کرد : آشنایی با آیات و معانی قرآن و قرار گرفتن در پاک ترین محیط برای تحصیل، مرا به سوی حوزه علمیه سوق داد.

وی افزود : یکی از موفقیت هایم رتبه اول شدن در سطح آموزش است که البته  عوامل موفقیت خودم را دنبال کردن هدف برای رسیدن به خدا وکمالات، کمک و پشتیبانی خانواده ، نقش اساسی و روحیه معنوی اساتید می‌دانم.

بانو زاده گفت: داشتن ایمان به خدا و توکل به او و همچنین دانستن این‌که چرا به حوزه آمده‌ام و وظیفه‌ام چیست؟ و هدفم را رسیدن به موفقیت های بالاتر قرار دادن، از ویژگی های یک طلبه می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha