جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
45

حوزه/مدیرگروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با بیان این‌که تاکنون شرح حال زندگی بیش از 500 عالم شیعی از سوی طلاب حوزه در مجموعه گلشن ابرار گنجانده شده، گفت: ده جلد دوم گلشن ابرار در آستانه ویراستاری، چاپ و نشر قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالصمد جودتی در «نخستین نشست دانشمندان، علما و طلاب فارس و آذربایجان» و «سومین نشست هم اندیشی پیشکسوتان، اساتید و مولفین گلشن ابرار» که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان این‌که پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام) وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1368 شروع به تالیف شرح حال علمای از بعد عصر غیبت امام زمان(عج) تا زمان کنونی کرده، اظهار داشت: گلشن ابرار مجموعه ای متنوع و مفصل به زبان فارسی در زمینه شرح حال نویسی و بیوگرافی مشاهیر و دانشمندان شیعه است.

وی با بیان این‌که در ابتدا مجموعه «دیدار با ابرار» در 110 جلد منتشر شد که این تعداد در جلد یک و دو گلشن ابرار جای گرفته است، گفت: در هر جلد مجموعه «دیدار با ابرار» به معرفی شخصیت‌ های بزرگ شیعه اختصاص پرداخته می شد که مورد استقبال شایان فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و جامعه اسلامی قرار گرفت.  

مدیرگروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع)افزود: حجت الاسلام والمسلمین شیخ جواد محدثی برای تداوم کار و ارتقای قلم نویسندگان و محتوای مقالات، مجمع نمایندگان و مجمع اهل قلم گروه گلشن ابرار را تأسیس کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جودتی با اشاره به این‌که گلشن ابرار از جلد سه تا دهم انتشار یافته، که هرجلد مشتمل بر زندگی 50 عالم شیعی است، گفت: تاکنون شرح حال زندگی بیش از 500 عالم شیعی از سوی طلاب حوزه در مجموعه گلشن ابرار گنجانده شده، که تحت نظارت شورای علمی می باشد و ده جلد دوم گلشن ابرار در آستانه ویراستاری، چاپ و نشر قرار دارد.

مدیرگروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به درخواست استان های مختلف کشور برای معرفی علمای آن مناطق در قالب ابرار گلشن، گفت: اجتهاد شرط اول نگارش شرح حال علما در گلشن ابرار بود، اما بنا شد شرح حال نویسندگان برجسته و مبلغین برتر استان های کشور نیز در این مجموعه صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جودتی با اشاره به راه اندازی گلشن ابرار استانی، ابراز داشت: در این راستا اقدام به راه اندازی گلشن ابرار استانی برای دو استان آذربایجان شرقی و غربی کرده ایم که 300 نفر از علما را در قالب 3 جلد دربرگرفت.

وی در پایان با اشاره به تدوین گلشن ابرار بانوان عالم مذهب تشیع نیز گفت: این مجموعه چهارجلد می باشد که جلد نخست آن امروز رونمایی شد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha