جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام نظری منفرد

حوزه/ مراسم نخستین سالگرد درگذشت آیت الله شیخ رحمت الله فشارکی با حضور نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید، اساتید و فضلای حوزه و اقشار مردم عصر امروز در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد عصر امروز در مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله حاج شیخ رحمت الله فشارکی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که بشر با آن مواجه بوده و تا امروز حل نشده بیماری فراموش کاری در زمان پیماری یا همان آلزایمر است که نشانه عدم یکنواختی انسان بوده و زنگ خطری برای اوست که عمر گذران است و پیری و کهولت در پیش خواهد بود.

وی ادامه داد: این روند انسان را متنبه کرده و متوجه خواهد شد که در این دنیا ماندگار نیست و باید رفت.

این خطیب حوزوی با اشاره به آیه کل نفس ذائقه الموت، ابراز داشت: حتی انیباء نیز در این جهان نمانده و از دنیا خواهند رفت؛ چراکه اساس این جهان چنین است.

این استاد حوزه افزود: ماندگاری از سوی خدای متعال برای هیچ کسی قرار داده نشده و همه باید راه رفتن را بپیمایند.

این کارشناس حوزوی برگشت به دنیا را غیرممکن دانست و گفت: هیچ راهی برای جبران مجدد و برگشت به دنیا وجود نخواهد داشت؛ چراکه تا فرصت باقی است باید به نحوی زندگی را به پایان ببریم که پشیمانی به سراغ ما نیاید.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان ساخت: امروز این اختیار در ما وجود دارد که زندگی توأم با خیر، برکت، بندگی، شایستگی و .... برای خود رقم بزنیم.پ

وی تصریح کرد: باور به مرگ، معاد، نیاز به توشه و ... از مباحثی است که انسان را نسبت به آخرت بی تفاوت نخواهد گذاشت.

این خطیب حوزوی تأکید کرد: باید بیاندیشیم و تفکر کنیم؛ چراکه مرگ پندار نیست؛ بلکه واقعیت و حقیقتی است که در زندگی همه ما ساری و جاری خواهد شد.

این استاد حوزه در بخش دیگر از سخنان خود به ابعاد شخصیتی آیت الله فشارکی پرداخت و گفت: این عالم بزرگوار عمر خود را در تدریس گذراند و از پایه شروع و به سطوح عالی رساند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد اظهار داشت: ایشان علم و دانش خود را به ویژگی های اخلاقی و خصوصیات روحی متصل کرد و علم برایش حجاب نشد.

وی با اشاره به ساده زیستی این عالم بزرگوار، ابراز داشت: این بزرگواران، شخصیت هایی هستند که باید برای ما الگو شده و فقدان و خلأ این انسان های خوب در عرصه های علمی و اخلاقی برای حوزه علمیه ضایعه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha