شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله  استادی

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: روحانیون باید در مسایل سیاسی بسیار جدی و تنها تابع رهبری باشیم در تبلیغ به نظام و انقلاب کمک کنیم نباید به اختلافات سیاسی دامن بزنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله  رضا استادی  پیش از ظهر  امروز در گردهمایی مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم برگزارشد اظهارداشت: دشمنان فعالیت های بسیاری برای از بین بردن این کشور انجام می دهند و  می خواهند ایمان مردم را از هر راهی که می توانند سست کنند.

وی افزود: هیچ چیزی جای منبر را در تبلیغ نمی گیرد؛ زیرا اشکال مختلف تبلیغ که به  لازم  هم هستند هر کدام کارکرد خود را دارند که منبر از بهترین اشکال تبلیغی است.

آیت الله استادی اظهارکرد: اگر هدف همه ما در زندگی فقط خدا باشد همه مشکلات سپری می شود؛ اگر هدف خدایی شد، قطعا همه مشکلات سپری شده و مشکلات و کمبودها همه جبران می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه کارهایی که طلاب انجام می دهند، باید با نیت قربت صورت گیرد؛ هدف ما باید تحول آفرینی باشد حتی اگر در یک سال یک نفر هم به دین سوق پیدا کند هم بسیار مهم است.

وی گفت: در آیات بسیاری از قرآن کریم آمده است که پیامبران نیز در مقابل کاری که برای مردم می کردند، توقعی نداشتند؛ درست است که در یک مکان تبلیغی، مردم باید یک مبلغ را تامین کنند، ولی یک مبلغ نباید از کسی توقع داشته باشد.

آنچه دین مردم را حفظ کرده  عمل روحانیون است

استاد حوزه علمیه قم افزود: طلاب در سفر تبلیغی با مردم زندگی می کنند و برای این امر  باید رفتاری داشته باشند که الگو باشند؛ مردم در رفتار روحانیون دقت بسیاری می کنند و همه چیز را متوجه می شوند؛ آنچه دین مردم را حفظ کرده است عمل روحانیون است نه علم آنها.

آیت الله استادی اظهارکرد: یک مبلغ نباید در فضای رسانه ای که در ماه رمضان است غرق شود؛ نباید یک سریال تلوزیونی ساعت برنامه ها را تغییر دهد که قطعا نقش مهمی در نگاه مردم به روحانیون دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اهل منبر، نباید مردم را از مساجد دور کنند حتی کسی که در آخرین لحظات، نماز مغرب را به جای می آورد هم در نظر خداوند بسیار قیمت دارد؛ نباید به شکلی با این فرد برخورد کرد که سرخورده شود؛ زیرا او انسان شریفی است که حتی در آخرین لحظات قضا شدن نماز هم سعی می کند ارتباط خود را با خدا همچنان حفظ کنند.

وی گفت: یک روحانی موفق باید در مکان هایی که حضور می یابد سعی کند که اگر در آن مکان اختلاف هم وجود دارد این اختلافات را بکاهد و مبدا دوستی دیگران باشد؛ با بدبینی و اختلاف کارها پیش نمی رود، باید سعی کنیم اگر اختلافی هم وجود دارد آن را حل کنیم.

روحانیون باید در مسایل سیاسی بسیار جدی باشند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: روحانیون باید در مسایل سیاسی بسیار جدی باشیم و تنها تابع رهبری باشیم؛ رهبر انقلاب در بحث همدلی فرمود باید خوبی ها و بدی ها با هم دیده شود و اگر انتقادی هم صورت می گیرد باید از سر دلسوزی باشد؛ اگر قرار است در تبلیغ به نظام و انقلاب کمک کنیم نباید به اختلافات سیاسی دامن بزنیم.

برای جوانان برنامه داشته باشید

آیت الله استادی اظهارکرد: مبلغان باید در مکان های تبلیغی برنامه خوبی برای تبلیغ روی جوانان داشته باشند؛ امروز جوانان ما اطلاعات فراوانی دارند به همین خاطر باید توان اقناع آنها را داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: روحانیون باید احترام همدیگر را داشته باشند و اجازه ندهند که کسی غیب و بدگویی روحانی دیگر را بکند؛ باید زمینه اعتماد مردم را نسبت به روحانیون بیشتر کنیم و اگر نقطه ضعفی هم در برخی طلاب دیدیم ؛باید این بحث ها را بین خود حل کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha