شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام مصلح بوشهر

حوزه/ عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر گفت: نباید در مقابل توطئه های دشمنان موضع انفعالی داشته باشیم بلکه باید حالت تهاجمی داشته باشیم یا دفاع نمایم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین مصلح، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اول تیرماه، سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره)مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی، اظهارداشت: تبلیغ  از جمله امور مهمی  است که در آیات و روایات ما نسبت به آن تاکید شده و در کلام  رهبری هم این امر از جایگاه خاصی برخوردار است،همین اهمیت تبلیغ باعث شد تا معمار کبیر انقلاب دستور تشکیل سازمان تبلیغات با هدف ترویج احکام اسلامی را صادر نمایند.

وی افزود: علی رغم این تاکیدات، شاهد هستیم آنطور که باید در این زمینه اقدامات مناسب انجام نشده که شاید از دلایل این امر موازی کاری های ادارات مختلف در این راستا باشد.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر، با انتقاد از کم توجهی به بخش فرهنگ کشور ، بیان داشت: بعد از انقلاب عرصه های مختلف کشور  از جمله  اقتصادی، عمرانی، علمی و .. مورد توجه قرار گرفت و بودجه های خوبی برای این بخش ها تزریق شد ولی در زمینه فرهنگ ، آنطور که باید اقدام مقتضی انجام نشد.

امام جمعه خورموج، باتاکید بر به کار گیری امکانات نوین روز برای امر تبلیغ دین، گفت: امروز همانطور که دشمن تهاجم فرهنگی خود را به وسیله ابرازهای نوین گسترش می دهد ما نیز باید از این همین ابزارها استفاده نمایم .

وی تاکید کرد: البته ما نباید موضع انفعالی داشته باشیم بلکه باید حالت تهاجمی داشته و اینگونه نباشد که آنها حمله کرده و ما صرفا به حمله آنها پاسخ داده و یا دفاع نمایم بلکه نیازمند اقدامات تهاجمی و از قبل پیش بینی شده هستیم.

این استاد حوزه بوشهر، تاکید کرد: امروزباید در عرصه های مختلف پیشتار بوده و به ترویج آموزه های دین بپردازیم و آماده مقابله با هرگونه تهاجمی باشیم تا غافلگیر نگردیم.

به گفته وی در زمینه تبلیغات دینی در کشور و مخصوصا در صداو سیما بعد از انقلاب اسلامی، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته  ولی اقتضائات زمان بیش از این را طلبیده و سطح توقعات جامعه هم در این زمینه بیش از پیش است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha