یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بازی رایانه ای

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم نسبت به آسیب های فرهنگی و روانی استفاده بیش از حد نسل جدید از بازی های رایانه ای و فضای مجازی هشدار داد.

جت الاسلام رضا فرهادیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: خانواده ها نباید نسبت به این گونه آسیب ها و آثار مخرب ، بی تفاوت و کم توجه باشند بلکه باید با درک اهمیت مساله به فکر هدایت مناسب فکری و فرهنگی فرزندانشان باشند.

وی افزود: البته طبیعی است که نمی شود به طور کلی این بازی های رایانه ای و ابزارها را کنار گذاشت اما با شناخت درست از آسیب هایشان می توان به درستی به مدیریت آن ها پرداخت و استفاده از اینترنت و فضای مجازی را تا جایی که ضرورت ندارد برای بچه ها قطع یا محدود کرد.

عضو هیئت علمی موسسه فرهنگی- تربیتی توحید همچنین گفت: بی شک در کنار خانواده ها، معلمان و مربیان مهدکودک ها ، پیش دبستانی ها و مدارس نقش بسیار مهمی در هدایت درست نسل جدید در استفاده از این گونه ابزارها برعهده دارند و باید به درستی به رسالت خطیر خود در آشناسازی جامعه نسبت به مضرات استفاده بیش از حد از اینترنت و فضای مجازی و بازی های رایانه ای جامه عمل بپوشانند.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که هشداری داده شود به خانواده ها که آشنایی در بکارگیری این ابزارهای تکنولوژیک داشته باشند و بدانند که دشمن با جنگ نرم فرهنگی امروز ذهن کودک و نوجوان را هدف قرار داده است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha