چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌الاسلام سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری  مساجد  قم

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم گفت: نمایشگاه هایی نظیر قرآن و عترت، می توانند اذهان و نوع نگرش مردم به سمت تفکر دینی سوق دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سعید روحانی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه قرآن و عترت قم در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه اظهار داشت: در نمایشگاه قرآن و عترت امسال، برخی از جلوه هایی مبتنی بر آموزه های قرآن و هنرهای قرآنی که اثر زیادی در زندگی مردم جامعه دارند دیده می شود و این نشان دهنده برداشته شدن گامی پویا در این زمینه است که امیدواریم سال به سال بر این کیفیت افزوده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم در ادامه تصریح کرد: حال که این نمایشگاه در استان قم با این شکل فاخر برگزار شده، باید برای همه مردم به گونه ای انعکاس پیدا کند که شرایط حضورشان فراهم شود.

وی با بیان اینکه این گونه نمایشگاه ها یقینا در مدیریت شهری مبتنی بر تفکر دینی اثرگذار است، عنوان کرد: ما قائلیم مدیر شهری در جامعه اسلامی باید مبتنی بر آموزه های دین باشد، یعنی با تفکر دین که می گوید چگونه باید زندگی، مدیرت و برنامه ریزی کرد.

حجت‌الاسلام روحانی، تفکر دینی حاکم در جامعه را حل کننده تمام مسائل و مشکلات عنوان کرد و افزود: تفکر دینی فرهنگ، اقتصاد و سیاست را می سازد و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد چون دین یعنی راه و روش درست زندگی کردن که اگر بخواهیم این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم و یک جامعه ایده آل داشته باشیم باید به سمت تفکر دینی برویم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم اذعان داشت: این نمایشگاه ها بسیار می توانند اذهان و نوع نگرش مردم به دین را به گونه ای موافق کنند که تمایل بیشتری به سمت تفکر دینی داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: به همین جهت، برپایی چنین نمایشگاه هایی می توانند در مدیریت شهری مبتنی بر آموزه های دینی اثرگذار باشند و فرهنگ سازی ویژه ای در این خصوص انجام دهند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha