شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
کد خبر: 353228
۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
ناظر شرعی

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : جهت نظارت بر امور مربوط به ذبح کشتارگاهها 24 ناظر شرعی در استان فعالیت می کنند.

حجت الاسلام یوسف پرویزپور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با بیان اهمیت ذبح و کشتار شرعی اظهار داشت : همه کشتارگاههای صنعتی و سنتی دارای ناظر شرعی هستند و در این راستا 24 ناظر شرعی در استان کرمانشاه فعالیت می کنند.

وی گفت: در بعضی از این اماکن جهت دقت و بررسی بیشتر دو ناظر حضور دارند که کارهای مربوط به ذبح شرعی صحیح و بهداشتی را به ذابحین آموزش داده و بر کار آنان نظارت می کنند.

حجت الاسلام پرویز پور تصریح کرد : این ناظران همگی آموزش دیده هستند و بر کار ذابحین کشتارگاه ها نظارت می کنند تا مبادا دامی به لحاظ شرعی و بهداشتی مشکل داشته باشد و وارد چرخه مصرفی بازار گردد.

وی خاطر نشان کرد: هر ناظر شرعی در طول سال می بایست 2 بار مورد آموزش قرار گیرد که این امر توسط رئیس اداره نظارت شرعی بر سازمان دامپزشکی کشور صورت می گیرد و بصورت عملی آموزش می بینند.

این مقام مسئول، بیان داشت : در کل استان حدود 120 ذابح مجاز و آموزش دیده داریم که دارای کارت ذبح شرعی و بهداشتی هستند و همه دامها چه طیور و چه گاو و گوسفند به وسیله دست و طبق اصول شرعی ذبح می شوند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشتارگاه های ما از وجود ناظرین شرعی بهره می برند، مردم می توانند با خیال راحت از حلیت گوشت اطمینان پیدا کرده و آنرا مصرف کنند زیرا همه مسائل شرعی برای ذبح و نگهداری بهداشتی آن رعایت می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha