شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ این مرجع تقلید بر لزوم یادآوری دائمی موضوع معاد در زندگی تاکید کردند و گفتند: انسان نباید به گونه ای به امور دنیا بپردازد که آخرت را فراموش کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی چهارشنبه شب در «چشمه معرفت» ویژه برنامه ایام ماه مبارک رمضان که از شبکه یک سیما پخش شد، بر لزوم ایمان و یقین به عالم آخرت تاکید کردند و اظهار داشتند: همواره در زندگی باید توجه داشته باشیم که دنیا مزرعه آخرت است.

ایشان تصریح کردند: باید براساس گفتار قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) به تقویت اخلاق، ایمان و عمل صالح در دنیا بپردازیم تا در آخرت شاهد نتایج آن باشیم.

معظم له بر لزوم یادآوری دائمی موضوع معاد در زندگی تاکید کردند و گفتند: انسان نباید به گونه ای به امور دنیا بپردازد که آخرت را فراموش کند.

این مرجع تقلید افزودند: دستور دینی خداوند توجه به آخرت در زندگی است و همواره در دنیا به گونه ای گام برداریم که در عالم آخرت سعادتمند باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، آیات سوره نازعات را مستدل بر موضوع معاد عنوان کردند و ابراز داشتند: خداوند در این آیات، برای باورپذیری مردم نسبت به معاد و قیامت با دلیل و برهان به تبیین این موضوع می پردازند تا مردم ایمان بیاورند.

ایشان با بیان اینکه خداوند آسمان ها را با قدرت لایزال خود بنا کرده است، تصریح کردند: قرآن کریم در آیات سوره نازعات با استدلال تصریح می کند آیا خلقت مجدد شما سخت تر از آفرینش آسمان های باعظمت است؟

معظم له افزودند: براساس آیات قرآن کریم، خالقی که عالم را با این عظمت آفریده است این قدرت را دارد که انسان را زنده کند و ذرات بدنش را جمع و در کالبد جسمانی اش روح الهی را بدمد و برای محشر احیا کند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: آیات الهی قرآن کریم تاکید می کنند انسان ها در روز قیامت، آنچه در دنیا انجام داده اند را به یاد می آورند و تمام اعمال انسان در نظر وی مجسم می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم در روز قیامت دوگروه هستند، گفتند: گروه نخست کسانی هستند که به طغیان و سرکشی پرداختند و آنقدر غرق در زندگی دنیا شدند که آخرت را فراموش کردند و زندگی دنیا را بر زندگی آخرت مقدم داشتند و در راستای تامین نیازها، هر قدمی برداشتند که جایگاه آنها جهنم خواهد بود.

ایشان همچنین به وصف گروه دوم پرداختند و ابراز داشتند: کسانی که مقام و عظمت خدا را درک کرده و از ذات باری تعالی بترسند و در راه انجام وظایف دین گام بردارند، بهشت الهی جایگاه آن ها خواهد بود.

معظم له همچنین بر لزوم جمع آوری توشه برای روز قیامت تاکید کردند و گفتند: رسول اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند «نزدیک ترين شما به من در قيامت، راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد، خوش اخلاق ترين و نزديك ترين شما به مردم است».

این مرجع تقلید در پایان بر لزوم امانت داری در امور تاکید کردند و بیان داشتند: شغل ها و جایگاه های اجتماعی امانتی هستند که باید نسبت به انجام آنها به بهترین شکل متعهد بود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha