چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/آل سعود و صهیونیست ها که منافع خود را در ایجاد تفرقه و جنگ می دانند، با این توافق مخالفت کردند. این ها که دست نشانده انگلستان هستند، هیچگاه صلح را بر نمی تابند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در خطبه های نماز عید سعید فطر که در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد، گفت: بهترین عمل و تکلیف در تمامی ایام به ویژه در عید، رعایت تقوای الهی است.

وی افزود: شیطان بعد از یک ما اسارت، به دنبال گرفتن اعمال و حسنات شماست، برای این که این مجرم گنهکار همواره در بند نیست، مهم این است که خود انسان باید  از اعمال و اندوخته هایش در برابر وسوسه های شیطان و هوای نفس مراقبت کند.

امام جمعه قم با بیان این که انسان باید در برابر دست آوردهایی که در ماه رمضان به دست آورده است، مراقبت داشته باشد، تصریح کرد: ساکنان زمین به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی این روز را عید گرفتن و ساکنان آسمان مأمور شدند که پاداش الهی را برای مردم به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به وجود روزه در دوره  های گذشته گفت: در تمامی این دوره ها، در پایان روزه داری عید فطر قرار نداشت و این مهم به مسلمانان داده شد.

حجت الاسلام  والمسلمین سعیدی و پاکی روح، پاکی جسم و پاکی مال را از برکات عید فطر برشمرد و گفت: در روز عید روح انسان با یک ماه روزه داری و عبادت، پاک و پاکیزه شده است. بدن انسان نیز در این روز با لباس پاک تمیز می شود با پرداخت زکات فطره، مال انسان نیز پاک می شد.

وی با بیان این که عید به معنی بازگشت و فطر نیز به معنای فطرت است؛ تصریح نمود: انسان در این روز به فطرت اولیه خود باز می گردد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س)خاطرنشان کرد: عید فطر برای کسانی عید است که وظایف خود را در این ماه انجام داده اند و خداوند از آنها قبول کرده باشد. کسانی که حرمت ماه را حفظ نکردند، این روز برای آنها روز حسرت و سرافکندگی است.

امام جمعه قم در خطبه دوم نماز عید فطر حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 گفت: این توافق انجام شد و با استقبال کشورهای زیادی روبرو شد و هر کدام به زبانی این عمل مثبت را به جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

وی ادامه داد:در این میان آل سعود و صهیونیست ها که منافع خود را در ایجاد تفرقه و جنگ می دانند، با این توافق مخالفت کردند. این ها که دست نشانده انگلستان هستند، هیچگاه صلح را بر نمی تابند. حمله عربستان به مردم مظلوم یمن و تحریک داعش در عراق و سوریه نیز در این مسیر بودده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: مسئولان باید بعد از توافق، نقض توافق صورت نگیرد، چراکه به فرموده مقام معظم رهبری برخی از این دولت ها مورد اعتماد نیستند.

وی با اشاره به آیه 7 سوره ممتحنه گفت: در این آیات، افراد کفار به دود دسته تقسیم می شوند، گروهی که عداوت و دشمنی خود را با اسلام آشکارا نشان می دهند، تکلیف مسلمانان این است که هرگونه دوستی با آنها را نداشته باشند. برخی کفار نیز در عین شرک، عداوتی با مسلمانان ندارند، بر اساس نظر قرآن، دشمنی با آنها جایز نیست.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: این آیات نشان می دهند که مسلمانان موظفند در برابر هر گروهی که موضع خصمانه دارند، هر گونه دوستی را با آنها نداشته باشیم ولی در برابر کفاری که نسبت به آنها عداوت ندارند، مسلمانان می توانند با آنها رابطه دوستی داشته باشند، البته نه به اندازه ای که در آنها طمع نفوذ در مسلمانان ایجاد شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha