یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 355289
۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر

حوزه/ امام جمعه مهدیشهر گفت: نماز جمعه باعث می‌شود تا مسلمانان با وحدت، همدلی و همبستگی بیشتر در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی مقاومت کنند.

حجت الاسلام‌ محمد بارانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در سمنان، با اشاره به پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران، اظهارداشت: نمازجمعه از جایگاه بسیار ارزشمندی در اسلام برخوردار است و مردم باید با حضور خود در نمازهای ‌عبادی سیاسی جمعه، موجبات استحکام اسلام و مسلمین را فراهم کنند.

امام جمعه مهدیشهر با بیان این که نماز جمعه باعث افزایش و نهادینه کردن بیداری اسلامی در جامعه می‌شود، افزود: نماز جمعه باعث می‌شود تا مسلمانان با همدلی و همبستگی بیشتر مقابل دشمنان جمهوری اسلامی مقاومت کنند.

وی با بیان این که نماز جمعه از برکات و برنامه های نظام جمهوری اسلامی است، گفت: مردم همیشه در صف اول برنامه های انقلاب و نظام حضور دارند.

امام جمعه مهدیشهر با اشاره به برکات نمازجمعه برای مسلمانان، افزود: حضور مردم در نماز های جمعه تاثیر بالایی در بالا بردن روحیه ایمانی، مقاومت، ایستادگی و استکبار ستیزی آنان دارد.

وی با اشاره به این که بسیاری از مردم از برکات نماز جمعه غافل هستند، تصریح کرد: بسیاری از مردم از برکات این امر مهم بی اطلاع هستند که ضرورت دارد در این خصوص فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام بارانی با بیان این که نماز جمعه حج مساکین محسوب می‌شود، گفت: نمازجمعه برای آنان که توانایی حضور در حج را ندارند، بسیار مفید است.

امام جمعه مهدیشهر در پایان گفت: وحدت و همبستگی مسلمانان با حضور در اجتماعات اسلامی و دینی همچون نماز جمعه برای دشمنن نمایان می شود و نماز جمعه صحنه نمایش همدلی مردم برای جهانیان است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha