چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت الاسلام حسینی نیشابوری امام رضا تهران

حوزه/ طراحی و تأسیس مدارس علمیه فراخور شرایط و نیازهای جهانی قرن بیست و یکم، در خورشأن و رسالت جمهوری اسلامی و نیازمندی‌های کنونی کشور و متناسب با مختصات نسل امروز امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری درجمع خبرنگاران، با تأکید برضرورت آسیب ‌شناسی حوزه‌های علمیه مترقی شیعی به ویژه در ایران و راه کارهای تحول و تکامل آنها، به اهداف ایجاد حوزه های الگو و پیشرو اشاره کرد و اظهارداشت: طراحی و تأسیس مدارس علمیه به فراخور شرایط و نیازهای جهانی قرن بیست ویکم، بایستی در خورشأن و رسالت جمهوری اسلامی و نیازمندی‌های کنونی کشور باشد و این امر متناسب با مختصات نسل امروز ضروری و لازم به نظر می رسد.

وی با تشریح برخی از اهداف حوزه های پیشرو، ادامه داد: تربیت عالمان دینی فراخورمختصات و مقتضیات عصر و نسل حاضر و همچنین تحقق واحد آموزشی حوزوی مطلوب معاصر در تهران و قابل اقتباس در دیگر نقاط کشورکه واجد شرایط مشابه و مساعدی باشند، امری ضروری است که ما در حوزه امام رضا(ع) بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تولیت این حوزه به دنبال آن هستیم.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) با تبیین روش و خطوط مشی حاکم بر مدارس علمیه الگو، به توضیح برخی مصادیق آن پرداخت و گفت: طبقه‌بندی، آسیب‌شناسی و گزینش، روزآمدسازی و کاربست درست و دقیق سنت‌های گزینشی، آموزشی تربیتی، تحقیقی ـ تبلیغی، تربیت معنوی و رشد اخلاقی طلاب و کارآمدی تعلیم و تربیت، جزيی ازخطوط مشی عمیق حوزه ها به شمارمی رود.

وی افزود: ترجیح کیفیت بر کمیت، پژوهش محوری و ادراک ‌گرا بودن آموزش، تأمین سهولت و سرعت تحصیل (فشردگی دوره آموزش) توأم با دقت و اتقان علمی، نو شوندگی و انطباق‌پذیری نظام علمی و متعلقات آن با توجه به تحولات و تطورات زمانی و مکانی، جذب جوانان بااستعداد وعلاقه مند، جذب و بکارگیری اساتید ممتاز به عنوان هیأت علمی (ضمن اهتمام مستمر به دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی آنان) واعمال سنت استادمحوری،جزء اولویت های حوزه امام رضا(ع) در سال جاری خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری در پایان با دعوت از خبرنگاران جهت بازدید ازعملیات بازسازی مدرسه رضائیه، به اهمیت و نقش بخش‌های سخت‌افزاری (ساختمان و تجهیزات) اشاره کرد وگزارشی از نوسازی و تجهیز ساختمان این مجموعه آموزشی ارائه داد.

انتهای پیام 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha