یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
رضا دهقانی نژاده معاون تهذیب حوزه یزد

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه یزد گفت: طلاب در دوره میثاق طلبگی با نظام روحانیت، شیوه تحصیلی حوزه، باید ها و نباید های طلبگی و آینده پیش روی طلبگی آشنا می شوند.

حجت الاسلام  رضا دهقانی نژاد در حاشیه برگزاری مراسم دوره میثاق طلبگی، در مدرسه شهید صدوقی(ره) طزرجان، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در یزد اظهار داشت: کسانی که موفق به قبولی در دوره آزمون کتبی و مصاحبه شده اند، اکنون به دوره میثاق طلبگی رسیده اند که در مجموع تعداد این افراد به 210 نفر می رسد.

وی ادامه داد: 150 نفر از قبول شدگان مقطع سیکل هستند که هفته گذشته از سوم تا هشتم مرداد در دوره میثاق طلبگی شرکت کردند و  65 نفر دیگر نیز در مقطع دیپلم به بالا می باشند کلاس های آن ها  از 10 مرداد آغاز شده و تا پانزدهم ادامه دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد با اشاره به این که برای این طلاب در این دوره 15 ساعت کلاس آموزشی و 15 ساعت کلاس در قالب حلقه های انس، در نظر گرفته شده، افزود: طلاب در حلقه های انس، در گروه های 15 الی 20 نفره که سرگروه آن ها یک طلبه موفق است، بحث و گفتگو می کنند.

وی با بیان این که طلاب در دوره میثاق طلبگی با نظام روحانیت، شیوه تحصیلی حوزه، باید ها و نباید های طلبگی و آینده پیش روی طلبگی آشنا می شوند، تصریح کرد: همزمان با این دوره ها تحقیقات محلی هم از طلاب انجام می شود که طلاب می بایست در این زمینه نیز تایید شوند.

حجت الاسلام  دهقانی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: پس از پایان این دوره، طلاب می بایست در دوره های آموزشی حدود 20 ساعته در مدرسه ای که پذیرش می شوند، شرکت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha