یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیاده روی آیت الله وحید

حوزه/ جای جای شهر مقدس قم به ویژه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) غرق در عزای شهادت صادق آل محمد(ص) بود و در این میان پیاده روی حضرت آیت الله وحید خراسانی و جمع باشکوهی از عزاداران و محبان اهل بیت(ع) حال و هوای دیگری به "عش آل محمد(ص)" بخشیده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آشیانه اهل بیت (ع) امروز به سان روزهای دیگر نبود، شاید بتوان گفت تا حدی شبیه تاسوعا و عاشورا؛ این مدعا را هر زایری که به قم آمده بود و هر مجاوری که برای عرض تسلیت به عمه سادات خود را به حرم مطهر رسانده بود، تصدیق می کرد.

آری! مدینه همچنان مظلوم است و بقیع از آن مظلوم تر اما شیعیان و محبان امام صادق(ع) در سالروز شهادت مظلومانه اش با عرض ارادت صادقانه و ولایتمدارانه خود، مرهمی بودند بر دل داغدار حجت بن الحسن(ع) و تسلای دل خاطر فاطمه معصومه(س) که حرم کبریایی اش در سوگ شهادت پدر بزرگ عزیزش یکپارچه سیاه پوش و عزادار بود.

حضور گسترده دسته‌های عزاداری و سینه زنی از قومیت ها و نژادهای گوناگون از آذری ها گرفته و اعراب تا غیرایرانی ها و دیگران در 25 شوال امسال ، حال و هوای دیگری به شهر مقدس قم بخشیده بود و البته در بسیاری از حسینیه ها و تکایا همچنین مساجد شهر چه پیش از ظهر امروز و چه شب گذشته همین حس و حال زیبای معنوی حکمفرما بود.

این یکی دو روز ، مراسم های عزاداری باشکوهی در شهر علم و اجتهاد برگزار شد تا شیعه نشان دهد که همواره قدردان تلاش ها و مجاهدت های رییس مذهب خود بوده و مظلومیت شیخ الائمه را هیچ گاه فراموش نمی کند.

مردم مومن و ولایتمدار قم همراه با زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور در حرم آن حضرت، شهادت جانسوز ششمین خورشید امامت و ولایت را به کریمه اهل بیت (س) تسلیت عرض نمودند و در این میان همچون گذشته علما و مراجع عظام تقلید پیشگام این عزاداری ها بودند.

گل سرسبد عزاداری های امروز ، پیاده روی مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله وحید خراسانی بود که به همراه جمعیت انبوه عزادار از مقابل بیت معظم له در خیابان صفاییه، بر سر و سینه زنان خود را به حرم فاطمه معصومه(س) رسانده و به عزاداری پرداختند.

همچنین بیوت و دفاتر علما و مراجع عظام تقلید نیز همنوا با دلسوختگان و عاشقان اهل بیت(ع) با برپایی مجالس سوگواری و مرثیه خوانی غرق در عزا و ماتم بودند.

امروز حقیقتاً گرچه در میانه ی پرحرارت فصل تابستان ، هوای قم به شدت گرم بود اما عاشقان اهل بیت(ع) آمدند تا بگویند که؛ ای امام صادق(ع) گرچه حکام جور و ستمگر ، منزل شما را به آتش کشیده و بی حرمتی های فراوانی به شما و اهل بیتتان روا داشتند، اما اینک ما در عصر غیبت نخواهیم گذاشت دشمنان اسلام و شیعه ، ضربه ای به میراث عظیم برجای مانده از شما و دیگر ائمه اطهار(ع) بزنند.

 

تصاویر مرتبط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha