یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه

حوزه/ وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت: ما اعلام می‌کنیم که سوریه نمی‌میرد و سقوط نمی‌کند، ملت سوریه هم اجازه نمی‌دهند حتی یک وجب از خاک کشورشان تجزیه شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، عمران الزعبی در مراسم افتتاحیه این اجلاس که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است اظهار کرد: سوریه از مدت‌ها پیش مورد آماج حملات وحشیانه‌ قرار گرفته که شدت آنها در نیمه دوم قرن بیستم به بعد بیشتر بوده است.

وی افزود: امروز مساجد، کلیساها، خانه‌ها، ابنیه زیربنایی و همه امکانات موجود سوریه در حال نابودی است فقط به دلیل اینکه با داعش و تکفیری‌ها و اپوزیسیون معتدل آمریکایی مخالف است.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با بیان اینکه داعش ساخته و پرداخته آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است گفت: امروز می‌توان گفت داعش به یمن حمله کرده هر چند در ظاهر آل سعود این کار را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در سوریه دولت و ملتی مقاوم را می‌بینیم که در طول تاریخ درهای کشورشان را به سوی همه مسلمانان گشوده‌اند و هیچ تفاوتی در دمشق میان مهمان و میزبان نیست؛ سوریه میزبان مقاومت لبنان و فلسطین و همواره حامی ملت عراق بوده است.

الزعبی با اشاره به اینکه جهانیان امروز فقط نظاره‌گر جنایات تکفیری‌ها در سوریه هستند خاطرنشان کرد: سوریه تا این لحظه ده‌ها هزار شهید تقدیم جبهه مقاومت کرده که این شهدا شامل ارتشیان و بسیج مردمی هستند.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با بیان اینکه ارتش کشورهای مقاوم مورد آماج حملات قرار گرفته‌اند گفت: باید دید چه کسی بیشتری نفع و بهره‌برداری را از این حملات می‌برد و در جواب هم باید گفت تنها رژیم صهیونیستی است که منتفع می‌شود.

وی افزود: برخی کشورها و سازمان‌ها ده‌ها میلیارد دلار هزینه کرده‌اند و تروریست‌ها را از همه کشورها گردآورده‌اند تا در سوریه به جنایت بپردازند.

الزعبی با اشاره به تحریم‌هایی که علیه ملت سوریه اعمال شده‌اند گفت: با وجود اینکه سوریه امروز بسیار مجروح شده و آسیب دیده اما اعلام می‌کنیم که سوریه نمی‌میرد و سقوط نمی‌کند، پرچم این کشور توسط هیچ کس به زیر کشیده نمی‌شود و آمریکا و اسرائیل و ترسوهای جنوب خلیج فارس توان چنین کاری ندارند.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اضافه کرد: کشور من قلب تپنده جهان اسلام است و جزو خانواده مسلمانان جهان محسوب می‌شود؛ یک گزینه بیشتر پیش رو نداریم، یا باید تا آخرین قطره خونمان بجنگیم یا اینکه بمیریم.

وی با بیان اینکه دوستان سوریه در کشورهای مختلف اعتقاد دارند که در دفاع از امت اسلامی نبرد می‌کنند گفت: اگر سوریه سقوط کند، ارتش آمریکا و اسرائیل وارد خانه‌های همه مسلمانان در کشورهای اسلامی خواهند شد البته بیگانگان این را هم باید بدانند که با عنایات الهی، هیچگاه این کشور نابود نمی‌شود.

الزعبی با اشاره به تلاش‌هایی که سوریه در راستای دفاع از مقاومت داشته است خاطرنشان کرد: ملت سوریه حتی در عربستان و اردن هم شهدایی را تقدیم کرده است ولی امروز نتیجه کار را این چنین نمی‌بینیم.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه افزود: هر راه حل سیاسی که به ملت سوریه و انتخاب و آزادی و همچنین رهبر منتخب آنها لطمه وارد کند، راهکاری باطل و شکست خورده است.

وی با بیان اینکه از انتخاب ملی، اسلامی و قومیتی خود دفاع می‌کنیم گفت: ایران اسلامی برای دفاع از سوریه تعهداتی دارد نه اینکه فقط به این دلیل که زمانی سوریه در کنار جمهوری اسلامی بوده این کار را انجام دهد.

الزعبی در پایان تاکید کرد: ملت سوریه اجازه نمی‌دهد حتی یک وجب از خاک کشورشان تجزیه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha