پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
شهرستانی

حوزه/ نماینده آیت الله العظمی سیستانی بر لزوم انعکاس اخبار تشیع با چند زبان زنده دنیا تاکید کرد و ابراز داشت: باید با تجهیز رسانه ها به چند زبان بین المللی به انعکاس اخبار در دنیا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی صبح روز دوشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه استان قم با تبریک ایام دهه کرامت، اظهار داشت: خبرنگاران مسئولیت مهمی در جامعه برعهده دارند چرا که رسانه در دنیا حرف نخست را می زند.

وی بر لزوم انتشار اخبار دقیق و واقعی تاکید کرد و گفت: رسانه ها تا زمانی که واقعیات را انعکاس دهند می توانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی با اشاره به تبلیغات و فریب اذهان عمومی از سوی رسانه های تبلیغاتی دشمنان، اظهار داشت: سلفی های سوریه تعدادی از بهترین نیروهای جوان ما را شهید کردند اما به دلیل اینکه رسانه قوی نداریم این خبر انعکاس نیافت و بعد از مدتی سلفی ها از طریق تبلیغات رسانه ای گفتند تعدادی از علویون، شهروندان سوری را سر بریده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به رسالت سنگین اصحاب رسانه، گفت: رسانه در کشور باید بر اساس رسالت های خود به ایفای نقش بپردازد.

*رسانه قوی نداریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه برخی کشورهای غربی و عربی بسیجج شده اند تا علیه جمهوری اسلامی فعالیت کنند، ابراز داشت: ما باید قبول کنیم رسانه قوی نداریم و به همین دلیل در دیدار با نمایندگان سازمان ملل از آنها می خواهم در زمینه انعکاس واقعیات به ما کمک کنند.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی با انتقاد از انعکاس اخبار به نقل از رسانه های قطری و عربی، گفت: متاسفانه به ما تفهیم کرده اند شما عرضه ندارید در حالی که بهترین متخصصان جهان کسانی هستند که غربی ها به آنها جهان سومی می گویند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی افزود: امروز همین جهان سومی ها هستند که دنیا را اداره می کنند.

*انتقاد از قانون نانوشته حذف

وی با انتقاد از قانوان نانوشته حذف در کشور، گفت: باید برای نیروهای خودی ارزش قائل شویم و نسبت به آنها بی احترام نباشیم چرا که ما تعهد و تخصص را داریم.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ادامه نقش زنان را در جامعه انکارناپذیر عنوان کرد و گفت: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و تاثیر مثبتی در جامعه دارند در حالی که ما هنوز از ظرفیت زنان به خوبی بهره برداری نکرده ایم.

*لزوم انعکاس اخبار تشیع با چند زبان دنیا

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی همچنین بر لزوم انعکاس اخبار تشیع با چند زبان زنده دنیا تاکید کرد و ابراز داشت: باید با تجهیز رسانه ها به چند زبان بین المللی به انعکاس اخبار در دنیا پرداخت.

وی در پایان بر لزوم اخلاص در کارها تاکید و خاطرنشان کرد: اگر ذره ای در کارها اخلاص داشته باشیم، خداوند در موفقیت ها به ما کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/313/33       

                    

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha