پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام نوفرستی  بیرجند

حوزه/ استاد حوزه علمیه بیرجند، معرفی الگوی مناسب برای دختران امروز را امری حیاتی و ضروری دانست و بیان داشت: باید جامعه و خانواده به اصلاح نگرش خود نسبت به پرورش دختران از دیدگاه اسلام اقدام نمایند تا دختران امروز و مادران فردا بتوانند راه سعادت و تعالی را با الگو برداری از بانوان بزرگ اسلام به دختران فردا آموزش دهند.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، مسئول دفتر نمایندگی  ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند، با اشاره به اهمیت نظام تربیتی در اسلام  گفت: اسلام در تمام زمینه ها و ابعاد عالم بشریت به خصوص تربیتی از سایر ادیان، کامل تر است و راهنمای هدایتگر انسان در تمامی مراحل مختلف رشد و تکامل انسانی می باشد.

وی افزود: اسلام تنها متکی به تربیت جسمی فرد نیست که به تامین نیاز های روز مره جسمانی خود بپردازد، بلکه زمینه ساز پرورش روح و عقل انسان شده تا به سر چشمه حقیقت یعنی خدواند یکتا برسد.

حجت الاسلام نوفرستی، با بیان اینکه برنامه خداوند دقیق و بر اساس سرنوشت هر انسانی نوشته شده است خاطرنشان کرد: خداوند در همین راستا برنامه تربیتی بشر را ارائه کرد و شخصیت هایی را از میان خود انسان ها  به عنوان پیامبر برگزیده که براساس آیات قرآن بتوانند برنامه تربیت صحیح از جانب خداوند به بشریت بیاموزند.

وی، راه سعادت انسان را شناخت درونی خود دانست و گفت: اگر انسان بتواند به خوبی با سرشت آفرینش خود آشنا شود، زمینه ای برای شناخت الگوی های مناسب در جامعه را به دست می آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی ،تصریح کرد: انسان آنچه خداوند برای او از پیامبر به یادگار گذاشته ،قرآن و اهل بیتش(ع) است.

وی ادامه داد: فلاسفه معتقدند که اگر بشریت قرآن ناطق را به خوبی درک کنند شاید به حقایقی که بدنبال آن هستند برسند .

استاد حوزه بیرجند، دهه کرامت را فرصتی برای بازیابی جوانان در زمینه عفاف و حجاب دانست و گفت: دهه كرامت فرصت و زمینه ای برای شناخت حضرت معصومه (س) و الگوسازي از شخصيت آن حضرت كه مظهر عفاف، تقوا و حيا هستند می باشد.

 وی، معرفی الگوی مناسب برای دختران امروز را امری حیاتی و ضروری دانست و تاکید کرد: باید جامعه و خانواده به اصلاح نگرش خود نسبت به پرورش دختران از دیدگاه اسلام اقدام نمایند تا دختران امروز و مادران فردا بتوانند راه سعادت و تعالی را با الگو برداری از بانوان بزرگ اسلام به دختران فردا آموزش دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، مهمترین ویژگی دختران را حفظ عفاف و پاکدامنیشان دانست و گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) در عفاف و پاکدامنی نظیر نداشتند و به همین منظور روز تولد ایشان روز دختر نامیده شد تا گنجینه گرانبهای آنان که همان عفاف دختر است حفظ شود تا باعث پرورش اخلاقی و کمالات آنان گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha