شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
حجاب

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امروز نباید اجازه ورود و جولان مدل های غربی را به جامعه اسلامی بدهیم، بلکه باید اسوه های برتر حجاب اسلامی را به جامعه معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از ارومیه، جشن روز دختر در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه با حضور جمعی از دختران با حجاب به همت موسسه  ریحانه النبی(س) ارومیه پیش ازظهر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام شامی، استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی، در این مراسم اظهارداشت: مرکز حجاب ریحانه النبی(س) توانسته پشتوانه خوبی برای حجاب باشد و با استفاده از استدلال های شایسته، حجاب را در فرهنگ کشور نهادینه سازی بکند.

وی به علل کم پوششی و بد حجابی در جامعه اشاره کرد و افزود: مهمترین عاملی که باعث می شود بانوان ما در جامعه بیشتر آسیب ببینند تاثیر پذیری از محیط پیرامون است، رفتار ناشایست در محیط پیرامون می تواند به صورت مستقیم و تدریجی و در طولانی مدت تاثیر بگذارد و اعتقادات اشخاص را تغییر دهد.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل بد حجابی کم پنداری خویش و خود باختگی فرهنگی است که باعث می شود فرهنگ، اخلاق و معنویت خود را از دست داده و در خلاء فرهنگی قرار بگیریم.

این استاد حوزه، همچنین با بیان برکات حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: الگو های نامناسب در جامعه باعث می شود دختران ما از آنان به عنوان مد روز الگوگیری و تبعیت کنند و ظاهر و باطن خود را با آن نمادها بسنجند ،وظیفه خانواده ها و مسئولین است که الگو های مناسب در جامعه ارائه دهند که دارای اسوه حسنه و برتر اسلامی باشند.

وی اذعان داشت: چادر زینت دختر مسلمان است و محدودیت نیست بلکه مصونیت است تا شخصیت دختر مسلمان در آن حفظ  و مصون شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha