شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام مشرفی امام جمعه موقت بیرجند

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع)، گفت: مهمترین عاملی که باعث شده بانوان ما در جامعه آسیب ببینند، برطرف نشدن نیاز های عاطفی دختران و همچنین اثر گذاری دنیای غرب است.

حجت الاسلام مشرفی، مدیر مسئول مدرسه حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند در مورد دهه کرامت، اظهارداشت: کشور ما از وجود پربرکت امام رضا (ع) و خواهر گرامیشان حضرت معصومه (س) در طول تاریخ بهره برده، هرساله دهه کرامت با سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیه ها) آغاز و با سالروز تولد ثامن الحجج (علیه السلام ) به سرانجام می رسد.

وی افزود:امروز شاهد آن هستیم که با وجود این دو فرزند امام موسی بن جعفر(علیه السلام) ،دو شهر مشهد مقدس و قم به عنوان پایگاه فقاهت و مرجعیت جهان معرفی شده اند.

امام جمعه موقت بیرجند، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیه ها) را بهترین الگو برای جوانان بخصوص بانوان دانست و گفت:این بانوی بزگوار با وجود حکومت ظالم عباسی برای دیدار برادرشان وارد ایران شدند که سختی ها و مشقت های فروانی را همانند عمه بزرگوارشان حضرت زینب (س) متحمل شدند.

وی دهه کرامت را فرصتی برای تغییر اندیشه های نادرست جهان نسبت به دختران دانست و افزود: باید به جايگاه والاي زنان و دختران در جامعه نگاه ویژه و  ارزشمندی داشت تا دختران  در جامعه با الگو برداری از فرهنگ و سيره مكتب اهل بيت(ع) برای پیشرفت و ارتقای جامعه قد م بردارند.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به جدی گرفتن سلامت رواني دختران تاکید کرد: باید زمینه  گسترش آموزه هاي ديني در بين دختران جامعه اسلامي افزون گردد تا جامعه به سمت سعادت دنیوی و اخروی پیش برود.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) ،وجود دختر در خانه را هدیه ای الهی عنوان کرد و گفت: در روایات آمده است که دختر مهر و عطوفت خانواده است و خانواده نیز در قبال او باید نیاز به مهر و محبت او را برطرف کنند تا این مادران آینده زمینه گسترش مهر و مهربانی در جامعه باشند.

وی به علل کم پوششی و بد حجابی در جامعه اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین عاملی که باعث شده است بانوان ما در جامعه آسیب ببینند، برطرف نشدن نیاز های عاطفی دختران  و اثر گذاری دنیای غرب است.

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: اگر دختران نتوانند نیاز های خود را در میان خانواده برطرف کنند به دنیای بیرون روی آورده و ناچارا رفتار ناشایست در محیط پیرامون مستقیما  و تدریجی برای روی آنان اثر میگذارد و این دختر مسلمان که سرآمد حجاب و عفاف است دچار تغییر در نگرش و الگو برداری از جامعه غرب می شود.

امام جمعه موقت بیرجند  با بیان اینکه باید الگو های مناسب را به جوانان معرفی کنیم ،تاکید کرد: روحانیون ،صدا و سیما و رسانه های مجازی باید با پیدا کردن الگو های مناسب در جامعه و برجسته کردن شخصیت اهل بیت (علیه السلام)  الگو هایی را به جوانان ما ارائه دهند تا سرمشقی برای آنان شود.

وی چادر را نماد دختران اسلامی دانست و گفت: چادر زینت دختر مسلمان است و محدودیت نیست بلکه مصونیت و نمادی است که شخصیت دختر مسلمان در آن حفظ می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha