شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مرکز خیریه «خانه نور» در آمریکا

حوزه / جمعی از مسلمانان آمریکا، مرکز خیریه خانه نور را به یاد یک جوان فلسطینی که شش ماه قبل در یک حادثه تروریستی در دانشگاه کارولینای شمالی امریکا به قتل رسید، راه اندازی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از «هافینگتون پست»، ضیاء برکت یکی از سه جوان مسلمان فلسطینی تبار است که شش ماه قبل در حادثه تیراندازی چپل هیل در نزدیکی دانشگاه کارولینای شمالی امریکا به ضرب گلوله به قتل رسیدند. ضیاء 23 ساله مدتی قبل از این حادثه در صفحه شخصی خود در اینترنت در مورد آرزویش صحبت کرده و گفته بود: "من آرزو دارم روزی جامعه‌ای متحد داشته باشیم و بتوانیم در آن تأثیرگذار بوده و به جوانان در طرح‌هایشان کمک کنیم."

براین اساس، خانواده و دوستان ضیا تصمیم گرفتند که به یاد او، مرکزی برای کمک به جامعه در خانه شخصی ضیاء در کارولینا راه‌اندازی کنند.

گفتنی است ضیاء در عربی به معنای "نور" است و به همین خاطر آنها این پروژه را "طرح خانه نور" نامیدند.

"هندی" ، هماهنگ‌کننده این پروژه و دوست رزان ابوصالحه (خواهر همسر ضیاء که یکی دیگر از سه مسلمان دانشجوی به قتل رسیده در تیراندازی بوده) می‌گوید: کریگ استفان هیکس همسایه ضیاء و قاتل این سه جوان قبلا هم ضیاء و همسرش را بارها تهدید کرده بود "ولی آنها همیشه به او با مهربانی پاسخ می‌دادند."

یادآور می شود ضياء برکت و همسرش در کمک های خيرخواهانه به پناهندگان سوری، فلسطينی و کمک به بی خانمان‌های آمریکایی نقش فعال داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha