جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - خوزستان

حوزه/ این که ایران با کشورهای غربی قطع رابطه کند، نه به مصلحت است و نه کمکی به پیشرفت کشور می‌کند، لذا همان‌گونه که نیازمند تعامل با شرق و کشورهای آفریقایی هستیم، باید با غرب نیز تعامل سازنده و متقابل داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن گرامیداشت هفته دولت، به شاخصه‌های دولت اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: رعایت امور ارزشی و احکام شرعی، پایبندی به آرمان‌های امام و شهدا، استفاده از متخصصین متعهد، خدمتگزاری بی منت به مردم و حل مشکلات اقتصادی، بخشی از ویژگی‌های دولت اسلامی است.

*حفظ مصالح نظام با روابط درست دیپلماتیک

وی در ادامه، حفظ مصلحت نظام در روابط دیپلماتیک را یکی دیگر از اصول و شاخصه‌های دولت اسلامی دانست و گفت: دولت یازدهم در برخی شاخصه‌ها همچون مهار تورم و بحث خدمات اجتماعی و نظام سلامت و درمان، نمره خوبی کسب کرده و در برخی دیگر همچون مسائل فرهنگی و ... نیز ضعیف عمل کرده است.

*تمرکز بر توان داخلی

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی دولتمردان به تحقق اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: باید تمرکز بر توان داخلی، استفاده از همه ظرفیت ها و ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری گام مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

*گسترش تعاملات بین‌المللی

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این‌که ایران نیازمند گسترش تعاملات بین‌المللی است، گفت: این که برخی می‌گویند ایران باید روابط خود با بیرون را قطع کند، به‌طور کامل اشتباه است؛ چرا که ایران برای پیشرفت و رشد صنعتی و... نیازمند تعامل سازنده و پویا با همه کشورهای جهان منهای «آمریکا» و «رژیم صهیونیستی» است.

*بازگشایی سفارت انگلستان

وی در رابطه با بازگشایی سفارت انگلستان در ایران، اظهار داشت: در خصوص باز شدن سفارت انگلیس، باید دو واقعیت مهم که یکی «سابقه بد و نادرست انگلستان در تعامل با ایران» و دیگری «نیاز ایران به افزایش سطح ارتباطات دیپلماتیک با همه کشورهای جهان» می‌باشد را در نظر گرفت و بدان توجه ویژه کرد.

امام‌جمعه موقت اهواز، به سوابق انگلیس در دشمنی و عناد علیه نظام اسلامی و ملت فهیم و آگاه ایران اشاره کرد و افزود: انگلستان، از همان آغاز انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن درصدد سوءاستفاده از منافع و ذخایر ملی و ضربه زدن به انقلاب ملت ایران بوده است و هم اکنون نیز احتمال این که با تجدید روابط و بازگشایی سفارتش در ایران بخواهد دوباره اقدامات خصمانه و مکارانه خود را آغاز کند، مسئله خطرناکی است، لذا دولت و دستگاه‌های امنیتی باید هوشیارانه مراقب توطئه ها باشند.

*تعامل با شرق و غرب نیاز کشور است

عضو خبرگان رهبری، در ادامه تصریح کرد: این که ایران با انگلستان و دیگر کشورهای غربی قطع رابطه کند، نه به مصلحت کشور است و نه کمکی به پیشرفت کشور می‌کند، پس همان‌گونه که ما نیازمند تعامل با شرق و کشورهای آفریقایی هستیم، باید با غرب نیز تعامل سازنده و متقابل داشته باشیم.

*برکات تعامل دولت با حوزه

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که دولت نیازمند تعامل سازنده و مستمر با حوزه‌های علمیه است، گفت: از آنجایی‌که حوزه، مادر انقلاب است و دولت نیز از دامن همین انقلاب شکل گرفته، باید تعامل و رابطه خوب و مستمری را با حوزه و حوزویان به‌ویژه علما داشته باشند، تا إن شاءالله پیشرفت دولت و ملت رشد دوچندانی یابد.

امام‌جمعه موقت اهواز، فاصله گرفتن دولت از حوزه را امری ناپسند و مضر برای نظام دانست و یادآور شد: اگر دولت بخواهد روابط خود با حوزویان را کم کند، چیزی جز انحراف عایدش نخواهد شد.

*حوزویان دولت را یاری کنند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان، خواستار همکاری و همراهی بیش از پیش حوزویان با دولت شد و اظهار داشت: همان‌طوری که دولت باید از ظرفیت بالا و عظیم حوزه‌های علمیه و علما بهره ببرد، حوزویان نیز می‌بایست همراه و یاور دولت باشند، که خوشبختانه نیز تاکنون چنین بوده و همواره در این راه ثابت قدم بوده‌اندف مگر در مواردی که حرکتی خلاف اصول و موازین انقلاب شکل گرفته باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha