شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
غبارروبی حرم حضرت موسی مبرقع(ع)

حوزه/ مراسم غبارروبی حرم حضرت موسی مبرقع ابن الجواد(ع)، با حضور آیت الله اراکی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مسئولان استان و شهر قم و زائران و مجاوران این حرم شریف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا در حرم چهل اختران قم، برگزار شد با شعرخوانی حمید برقعی و مداحی یکی از مداحان اهل بیت(ع) همراه بود.

حجت الاسلام فاطمیان تولیت حرم حضرت موسی مبرقع(ع) در این مراسم گفت: حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) از حضرت سمانه مغربی است.

وی افزود: این حضرت، در آغوش پرمحبت و روحانی امام جواد(ع) پرورش یافتند و از امام هادی(ع) نیز بهره ها بردند و سالها در کنار این حضرات زندگی کردند و پس از غیبت صغری، ایشان به قم مهاجرت کردند.

حجت الاسلام فاطمیان گفت: ایشان در این محله یعنی محله چهل اختران ساکن شدند و اولین کسی بودند که بر حرم حضرت معصومه(ع) گنبد و بارگاه ساختند و چهل سال در این محل زندگی کردند و حتی این محل به محله موسویه مسمی یافت.

وی اظهارکرد: ایشان در این سالها در قم نقش محور اصلی در جریان شیعی را به عهده داشتند و در این سالها به نقل و نشر احادیث اهل بیت(ع) اقدام کردند؛ نکته جالب اینکه نسل امام رضا(ع) از ایشان ادامه یافت و ایشان جد نسل های رضوی، مبرقعی و برقعی هستند.

وی گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری و علما و مسوولان، طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع(ع) در حال انجام است و در همین راستا، تا کنون چندین واحد مسکونی و خدماتی در این مسیر تملک شده است که امیدواریم با حمایت ملی و مردمی شاهد توسعه حرم باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha