یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان از رسمیت یافتن برگزاری دروس خارج فقه و اصول در همدان با مجوز شورای عالی حوزه های علمیه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اعلام این خبر، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه همدان، دروس خارج فقه واصول، امروز به طور رسمی آغاز شد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: طلاب در مدت چهار سال شرکت در دروس خارج فقه واصول می توانند در برنامه امتحانی قم شرکت کرده و مدرک سطح 4 (دکتری) در رشته فقه و اصول را پس از طی مراحل قانونی دریافت کنند.

 وی، این فرصت را یک فرصت طلایی برای طلاب و روحانیون همدان دانست و ابراز امیدواری کرد: طلاب و روحانیون استان، استفاده خوبی از موقعیت به دست آمده، بکنند.

حجت الاسلام خزایی، معاون آموزش حوزه علمیه همدان نیز با اشاره به رسمیت یافتن درس خارج فقه و اصول در حوزه همدان، گفت: آماده پذیرش طلاب متقاضی و واجدشرایط از استان های همجوار هستیم.

وی با بیان این که تحصیل در حوزه های علمیه برای به دست آوردن شناخت در حوزه دین، سن و وقت نمی شناسد، خاطر نشان کرد: امکان تحصیل علوم دینی برای کارمندان و افرادی که وقت کافی تحصیل در حوزه  را ندارند، بصورت غیر حضوری فراهم شده و نزدیک به 60 نفر در این طرح شرکت دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان با اعلام این که امسال حدود 215 طلبه در پایه های هفت تا ده در کلاس ها شرکت کرده و به کسب علم در حوزه مشغول هستند، افزود: حدود16 استاد برجسته و مجرب امسال برای آموزش طلاب مشغول تدریس هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha